ДокументиАрхів VI скликанняПрограми <АРХІВ> Програми → Комплексна програма розвитку цивільного захисту

 
КОМПЛЕКСНА
Програма
розвитку цивільного захисту Тернопільського району на 2011-2013 роки
 
1. Паспорт програми
 
1.
Ініціатор розроблення програми
Відділ з питань надзвичайних ситуацій районної державної адміністрації, районний відділ головного управління МНС України в Тернопільській області
2.
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми
Постанови Кабінету Міністрів України:
‑ від 25.02.2009 №156 „Про затвердження Державної цільової соціальної програми розвитку цивільного захисту на 2009-2013 роки”;
- від 26.10.2010 № 646 «Про організацію виконання заходів комплексної програми розвитку цивільного захисту Тернопільської області на 2009 – 2013 роки»
‑ від 15.02.1999 № 192 „Про затвердження Положення про організацію оповіщення і зв’язку у надзвичайних ситуаціях”;
‑ від 29.03.2001 № 308 „Про порядок створення і використання матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного, природного характеру та їх наслідків”;
‑ від 19.08.2002 № 1200 „Про затвердження Порядку забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту”;
‑ від 13.03.2002 № 320 „Про затвердження Положення про порядок формування, ведення та використання обласного (регіонального) страхового фонду документації”;
‑ від 22.09.2004 № 1256 „Про затвердження Комплексної програми протизсувних заходів на 2005-2014 роки”;
‑ від 16.02.1999 №174 “Про Державну комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій”
3.
Розробник програми
Відділ з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрації, районний відділ головного управління МНС України в Тернопільській області
4.
Співрозробники програми
Управління державної ветеринарної медицини в Тернопільському районі, Тернопільська дирекція ВАТ “Укртелеком”, цех технічної експлуатації та розвитку №2
5.
Відповідальні виконавці програми
Відділ з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрації, районний відділ головного управління МНС України в Тернопільській області
6.
Учасники програми
Управління державної ветеринарної медицини в Тернопільському районі, Тернопільська дирекція ВАТ “Укртелеком”, цех технічної експлуатації та розвитку № 2, виконавчі комітети сільських та селищних рад, керівники потенційно небезпечних об’єктів
7.
Термін реалізації програми
2011-2013 роки
7.1.
Етапи виконання програми
І етап: 2011 рік;
ІІ етап 2012-2013 роки
8.
Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми
Районний, місцеві бюджети та небюджетні джерела фінансування не заборонені законом
9.
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього,
У тому числі:
516,3 тис. гривень
9.1.
Коштів районного бюджету
426,1 тис. гривень
9.2.
Коштів інших джерел
90,2 тис. гривень
 
2. Визначення проблеми на розв’язання якої спрямована програма
 
Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, зменшення збитків і втрат у разі їх виникнення та ефективна ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 25 лютого 2009 року № 156 “Про затвердження Державної цільової соціальної програми розвитку цивільного захисту на 2009-2013 роки”, Указу Президента України від 9 лютого 2001 року № 80/2001 “Про заходи щодо підвищення рівня захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру”, Указу Президента України від 4 лютого 2003 року № 76/2003 “Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 11 листопада 2002 року “Про стан техногенної та природної безпеки України” є одним із головних пріоритетів у діяльності місцевих органів виконавчої влади. 
На території Тернопільського району розташовано 51 потенційно небезпечний об’єкт, у тому числі 3 хімічно небезпечних, які є об’єктами підвищеної небезпеки й несуть загрозу життю і здоров’ю людей та довкіллю області. На цих об’єктах використовується близько 5,1 тонн небезпечних хімічних речовин. Унаслідок високого рівня зношення технологічного обладнання більшості підприємств підвищеної небезпеки в районі складається тенденція до виникнення надзвичайних ситуацій.
Крім того, можливі аварії з викидом (виливом) небезпечних хімічних речовин, у тому числі при транспортуванні автомобільним та залізничним транспортом. Їх максимальна кількість при транспортуванні залізницею одним поїздом складає до 300 тонн (2-7 цистерн).
Актуальність проблеми забезпечення безпеки населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій природного характеру зумовлена тенденціями зростання шкоди територіям та населенню, що спричиняються небезпечними природними явищами: підтопленнями, ураганами, буревіями, сильними опадами, градом, обледенінням.
Щороку збільшується кількість пожеж та загиблих людей від вогню.
Матеріально-технічне оснащення органів управління та сил цивільного захисту не відповідає сучасним вимогам, зношеність техніки та оснащення становить понад 80 відсотків. Не організовано належним чином роботу із забезпечення пожежної безпеки в сільській місцевості з причин відсутності підрозділів місцевої пожежної охорони.
У 2005-2008 роках проблеми у сфері цивільного захисту розв’язувались в межах діючих на сьогоднішній час програм:
- розвитку системи зв’язку, оповіщення та інформатизації цивільного захисту Тернопільського району на 2007-2010 роки;
- створення та накопичення районного матеріального резерву Тернопільського району для виконання заходів, спрямованих на запобігання і ліквідацію надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2007-2010 роки;
- забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань області засобами радіаційного та хімічного захисту на 2005–2010 роки;
- створення районного страхового фонду документації на 2006-2010 роки;
Ці програми не виконуються в повному обсязі через обмеженість фінансування.
 
 
3. Визначення мети програми
 
Метою Комплексної програми є забезпечення державної політики щодо запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру й окремих їх наслідків, проведення пошукових, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт відповідно до вимог законів України „Про правові засади цивільного захисту”, „Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру”, „Про аварійно-рятувальні служби”, вирішення комплексу завдань щодо розв’язання проблем захисту суспільства, національного надбання і довкілля від надзвичайних ситуацій та подій техногенного і природного характеру, визначення шляхів вдосконалення системи забезпечення техногенної і природної безпеки в Тернопільському районі та організаційних засад її функціонування, зміцнення технічної і ресурсної бази, створення безпечних умов для відпочинку населення області, зменшення кількості загиблих під час надзвичайних ситуацій та подій, що дозволить у повному обсязі виконати завдання, пов’язані з рятуванням людей та збереженням довкілля.
 
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсяги та      джерела фінансування; строки та етапи виконання програми
 
Досягнення вищезазначеної мети можливе в два етапи при здійсненні впродовж 2011-2013 років комплексу шляхів та засобів, спрямованих на першому етапі (2011 рік) на:
- розвиток системи зв’язку, оповіщення та інформатизації цивільного захисту Тернопільського району;
- створення та накопичення районного матеріального резерву Тернопільського району для виконання заходів спрямованих на запобігання та ліквідацію надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;
- створення районного страхового фонду документації;
- забезпечення населення і особового складу територіальних формувань засобами радіаційного та хімічного захисту;
- удосконалення відомчої системи оповіщення працівників районного відділу головного управління МНС України в області з можливістю ідентифікації голосу;
На другому етапі (2012-2013 роки) передбачається:
- забезпечення особового складу працівників державної ветеринарної медицини необхідним спорядженням;
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Комплексної програми, становить 516,3 тис. гривень.
Фінансування витрат на виконання заходів (наведені у додатку 1 до Комплексної програми) проводиться з районного бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством.
Обсяг фінансування з місцевих бюджетів визначається відповідними місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
 
5. Перелік завдань, заходів програми та результативні показники
 
Основними завданнями і заходами розвитку системи цивільного захисту області є:
1. Експлуатаційно-технічне обслуговування апаратури оповіщення      Тернопільською філією ВАТ „Укртелеком” та цехом технічної експлуатації та розвитку     № 2.
2. Надання послуг телефонного зв’язку цехом технічної експлуатації та розвитку№2 ВАТ „Укртелеком” на пункті управління.
3. Модернізація пунктів управління начальника цивільного захисту району на мирний час і особливий період та їх технічне оснащення сучасними засобами зв’язку, комп’ютерною та іншою оргтехнікою, програмним забезпеченням.
4. Проведення комутаційних робіт з підключення керівного складу районної ради та районної адміністрації до стійок централізованого виклику апаратури оповіщення.
5. Щорічне проведення заходів з поповнення використаних матеріальних запасів та коригування їх номенклатури за результатами проведення аварійно-відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
6 Створення страхового фонду документації для забезпечення органів управління району та юридичних і фізичних осіб постачальників документації для проведення будівельних (відбудовчих), аварійно-рятувальних та аварійно-відновлювальних робіт під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
7. Забезпечення засобами радіаційного та хімічного захисту особового складу територіальних формувань районного підпорядкування.
8. Придбання спецкомплектів для роботи при виникненні особливо небезпечних захворювань тварин (100 шт.), спеціальних засобів захисту.
9. Придбання та встановлення системи оповіщення працівників районного відділу головного управління МНС України в області з можливістю ідентифікації голосу.
10. Створення локальних систем виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій на об’єктах підвищеної небезпеки і локальних систем оповіщення населення у зонах можливого ураження та персоналу зазначених об’єктів у разі виникнення аварій.
11. Розроблення документів, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт на потенційно-небезпечних об’єктах.
12. Проведення паспортизації потенційно-небезпечних об’єктів.
13. Проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту ( цивільної оборони ) в районі.
Реалізація основних завдань Комплексної програми дасть змогу захистити населення і територію району, запобігати виникненню надзвичайних ситуацій та подій, підвищити рівень готовності аварійно-рятувальних служб до дій за призначенням, мінімізувати наслідки надзвичайних ситуацій, покращити стан техногенної безпеки об’єктів, терміново реагувати на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, проводити аварійно-рятувальні та відновлювальні роботи, захистити навколишнє природне середовище та локалізувати зони впливу шкідливих і небезпечних факторів, що виникають під час аварій та катастроф.
Внаслідок підвищення фахового рівня рятувальників та посадових осіб об’єктів, покращення організації аварійно-рятувальних робіт та технічного дооснащення аварійно-рятувальної служби, розвитку матеріальної бази для підготовки особового складу буде забезпечено повний обсяг заходів для реагування і попередження надзвичайних ситуацій і подій на території району, оповіщення людей, зниження нещасних випадків та створення безпечних умов життя населення області.
У результаті виконання завдань Комплексної програми створиться реальна можливість суттєво підвищити рівень безпеки людини і навколишнього середовища, їх захищеності від впливу шкідливих техногенних, природних, екологічних і соціальних факторів.
Вирішення вищезазначених завдань без залучення фінансових ресурсів для завчасного цивільного захисту неможливе.
 
6. Напрями діяльності та заходи програми
 
Напрями реалізації Комплексної програми зазначені у додатку 2.
 
7. Координація та контроль за ходом виконання програми
 
Безпосередній контроль за здійсненням заходів, визначених Комплексною програмою, покладається на відділ з питань надзвичайних ситуацій районної державної адміністрації та районний відділ головного управління МНС України в Тернопільській області, які раз на рік подають  управлінню економіки районної державної адміністрації узагальнену інформацію про стан та результати її виконання.
Відповідальним за взаємне інформування виконавців Комплексної програми є районний відділ головного управління МНС України в Тернопільській області.
За результатами здійснення заходів Комплексної програми в кінці кожного року уточнюються заходи та обсяги видатків на наступний період.