ДокументиАрхів VI скликанняПрограми <АРХІВ> Програми → Районна комплексна програма енергоефективності та енергозбереження

  
РАЙОННА КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА
енергоефективності та енергозбереження    на 2011-2014 роки
  1. Паспорт програми

1.

Ініціатор розроблення програми

Відділ   розвитку  інфраструктури  районної  державної  адміністрації

2.

Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2009 р. №159-р "Деякі питання реалізації державної політики у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів", постанова Кабінету Міністрів України від 1 березня 2010 р. №243   "Про затвердження Державної цільової економічної програми енергоефективності на 2010-2015 роки", доручення голови обласної державної адміністрації від 16.04.2009 р. №31 "Про робочу групу з розроблення проекту обласної комплексної програми енергоефективності та енергозбереження на 2010-2014 роки"

3.

Розробник програми

Відділ  розвитку  інфраструктури  районної  державної  адміністрації

4.

Співрозробники програми

                            -

5.

Відповідальний виконавець програми

Відділ  розвитку  інфраструктури  районної  державної  адміністрації

6.

Учасники програми

Відділи розвитку  інфраструктури, освіти, культури і туризму  районної державної  адміністрації,  Тернопільське районне територіальне медичне об’єднання, виконавчі комітети сільських, селищних рад

7.

Термін реалізації програми

                         2011 - 2014  роки

7.1.

Етапи виконання програм

(для довгострокових програм)

                            -    

8.

Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми

(для комплексних програм)

    Обласний, районний,  сільський, селищний

9.

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, тис. грн.,

всього,

у тому числі:

12835,0

9.1.

Коштів державного   бюджету

2440,0

9.2.

Коштів обласного бюджету

1195,0

9.3.

Коштів районного бюджету

7900,0

9.4.

Коштів  інших  джерел

1300,0

  1. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма
 
Проблема високої енергоємності ВВП має загальнодержавний характер, оскільки стосується конкурентоздатності продукції економіки, рівня її собівартості, обсягів споживання електроенергії, теплової енергії, природного газу, нафти і продуктів її переробки у суспільному виробництві, бюджетній сфері та населенням.
Одними з основних узагальнюючих показників розвитку економіки будь-якого регіону, що характеризують його ефективність в цілому, відповідність сучасному рівню розвитку техніки, технологій і організації суспільного виробництва є зміна обсягу валового регіонального продукту (ВРП), а також рівня витрат паливно-енергетичних ресурсів на обсяг валового регіонального продукту (далі — енергоємність валового регіонального продукту).
За рік у Тернопільському районі споживається близько 680 тис. тонн умовного палива ( далі - т. у. п.) енергоресурсів.
У структурі використання паливно-енергетичних ресурсів району найбільшу частку становить природний газ 58 % від загальних обсягів споживання, на електричну енергію припадає 27 відсотків.
Діючою Комплексною державною програмою енергозбереження визначено, що загальний середньорічний потенціал енергозбереження по Україні становить 4-5% від річного енергоспоживання.  Відповідно середньорічній потенціал енергозбереження по Тернопільському районі становить 34 тис. т.у.п.
На сучасному етапі соціально-економічного розвитку України, у тому числі Тернопільського району, чинник зниження енергоємності ВРП є одним з головних у забезпеченні енергетичної незалежності держави та підвищення рівня її енергетичної безпеки.
Проблеми неефективного використання енергоресурсів мають місце в усіх секторах економіки району, і в першу чергу, у трьох складових паливно-енергетичного комплексу: виробництво, транспортування та споживання енергії. Це призводить до підвищених витрат енергоресурсів, які в структурі собівартості витрат на виробництво товарів та послуг неминуче призводять до зниження видатків місцевих бюджетів на оплату праці і соціальних виплат, зменшення обсягів власних обігових коштів, ускладнення інвестування в модернізацію виробничих фондів і технологій, низки інших негативних факторів.
Системи централізованого водопостачання та водовідведення характеризуються високою енергозатратністю, значними втратами води, моральною та фізичною зношеністю.
Сьогодні питомі витрати матеріальних та енергетичних ресурсів у водопровідно-каналізаційному господарстві в 2-3 рази перевищують аналогічні показники розвинутих країн світу.
Стрімке зростання вартості енергоносіїв гостро ставить проблему раціонального та ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів.
Принциповою умовою зменшення енергоємності валового регіонального продукту (далі – ВРП) є реалізація основних стратегічних напрямків підвищення енергоефективності: забезпечення структурно-технологічної перебудови економіки регіону та створення адміністративних, нормативно-правових та економічних механізмів, що сприяють підвищенню енергоефективності та енергозбереження.

        3.Визначення мети програми
 
Метою програми є:
- зменшення енергоємності виробництва одиниці продукції, виконаних робіт, наданих послуг;
- скорочення рівня невиробничих втрат паливно-енергетичних ресурсів та води;
- оптимізація паливно-енергетичного балансу району;
- відносне скорочення бюджетних видатків на використання паливно-енергетичних ресурсів та води в бюджетних установах.
 
        4.Перелік показників, за якими здійснюватиметься оцінка досягнення мети програми
 
Оцінка досягнення мети програми здійснюватиметься за такими показниками:
- зниження енергоємності виробництва одиниці продукції, виконаних робіт, наданих послуг (в умовних одиницях);
- енергоємність валового регіонального продукту (далі - ВРП) району;
- зменшення рівня втрат паливно-енергетичних ресурсів;
- відносне скорочення обсягу бюджетних видатків;
- обсяг залученого фінансування, яке спрямовуватиметься на фінансування заходів програми.
 На завершення реалізації програми повинно бути досягнуто:
- зменшення енергоємності виробництва одиниці продукції (виконаних робіт, наданих послуг) не менше 20% від базового 2010 року;
- зменшення втрат паливно-енергетичних ресурсів при виробленні одиниці продукції (виконаних робіт, наданих послуг) не менше 40% від базового року;
- забезпечення економії бюджетних коштів (за умови дотримання відповідних вимог щодо охорони праці, санітарних норм та правил тощо) на оплату спожитих бюджетними установами енергоносіїв, за рахунок запровадження відповідних заходів та проектів – на 50% від базового року.
 
        5.Шляхи розв’язання проблем
 
Рішення проблем буде забезпечуватиме реалізація заходів технічного та організаційного характеру.
Основними завданнями технічного характеру є:
- заміна застарілого котельного обладнання на об’єктах бюджетної сфери та комунальної теплоенергетики на високоефективне енергозберігаюче обладнання. Передбачається технічне переоснащення 16 котелень, а саме встановлення   18 одиниць сучасних енергоефективних котлів. Це дасть можливість забезпечити надійність теплопостачання об’єктів та зменшити тарифи на теплову енергію;
- встановлення теплових насосів. Впровадження заходу дозволить замістити споживання 77,6 тис. куб. м природного газу в перерахунку на рік;
-  впровадження систем електроопалення (електротепло-акумуляційного обігріву та гарячого водопостачання), що дозволить замістити споживання 42,8 тис. куб. м природного газу в перерахунку на рік. Передбачається впровадження 5 систем опалення в бюджетній сфері;
-   впровадження малих гідроелектростанцій та модернізація існуючих МГЕС, проведення науковими установами фундаментальних та прикладних досліджень в галузі фізико-технічних проблем гідроенергетики району. Передбачається відновлення та будівництво 1 мініГЕС. Реалізація цього заходу дозволить виробити 271,7 тис. кВт.год власної електроенергії; 
-  впровадження сонячних колекторів. Впровадження заходу дозволить замістити споживання 15,6 тис. куб. м  природного газу в перерахунку на рік;
- впровадження вітрових електростанцій. Реалізація даного заходу дозволить виробити 12,8 тис. кВт.год  власної електроенергії;
-   проведення санації житлових будинків та будівель бюджетних установ. Заплановані роботи дозволять скоротити споживання 0,071 млн.куб. м природного газу;
-  модернізація об’єктів водопровідно-каналізаційного господарства;
встановлення енергозберігаючого обладнання з компенсації реактивної потужності на підприємствах промисловості, житлово- комунального господарства та установах бюджетної сфери;
- впровадження енергоефективних освітлювальних приладів;
-  будівництво об’єктів з виробництва біогазу, біодизелю, біоетанолу. Реалізація даного заходу дозволить забезпечити використання дизельного біопалива як моторного палива. Це забезпечить зниження емісії практично всіх шкідливих речовин і скорочення у порівнянні з нафтовим аналогом викидів вуглеводнів на 56%, твердих часток на 55%, оксидів вуглецю на 43%, сажі на 60%;
- модернізація виробничих потужностей заводу газового обладнання ТОВ “Альфа-Газпромкомплект“ з виготовлення обладнання для переведення котелень соціальної, бюджетної сфери та житлово-комунального господарства на альтернативні види палива. Виробництво котельного обладнання для переведення на альтернативні види палива широкого модельного ряду             250 котелень в рік дозволить скоротити споживання енергоресурсів та замістити споживання 26,4 млн. куб. м природного газу щороку;
-   впровадження каталізаторів палива на автотранспорті. Впровадження 1000 шт. каталізаторів дозволить зекономити 24 тис. т нафтопродуктів.
Основними завданнями організаційного характеру є:
-  проведення енергетичного аудиту;
-   розміщення відповідної інформації в засобах масової інформації;
            - видання матеріалів щодо популяризації енергоефективності та альтернативних видів палива.

        6.Нормативно – правове забезпечення реалізації програми
 
Реалізація завдань та заходів програми буде здійснюватися у відповідності з чинним законодавством України у сфері енергоспоживання, енергоефективності, використання альтернативних видів палива.
При використанні коштів державного бюджету та коштів державних підприємств закупівля товарів, робіт та послуг здійснюватиметься згідно з вимогами законодавства України про закупівлю товарів, робіт та послуг, з врахуванням прийнятих рішень Уряду, якими встановлюються стимули та заохочення для впровадження інноваційних енергоефективних та енергозберігаючих технологій, засобів та обладнання.
При реалізації та моніторингу програми будуть дотримані вимоги інших актів Президента, Уряду, відповідних центральних органів виконавчої влади.
Реалізація заходів програми потребує удосконалення існуючої законодавчої та нормативно-правової бази.
 
Проблема, не врегульована законодавством
Нормативно-правові акти, які необхідно розробити
Зміст розроблення
на державному рівні
Відсутність законодавчої бази, що стимулює здійснення заходів з підвищення енергоефективності житла
 
Закон України «Про енергетичну ефективність в будівлях»
Визначення правових та організаційних засад забезпечення енергетичної ефективності будівель в Україні
Законодавчо недостатньо врегульовані питання економічного стимулювання енергозбереження в галузях економіки
Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»;
Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про систему оподаткування»;
Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про енерго-збереження»
 
Визначення правових засад в частині створення механізмів економічного стимулювання ощадливого споживання енергоресурсів і впровадження лізингових операцій як альтернативи податковим джерелам фінансування
Відсутній механізм відновлювального фінансування енергоефективних проектів та порядок відшкодування інвестиційних затрат енергоефективних проектів для бюджетних установ
 
Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про енергозбереження»
 
 
Визначення правових та організаційних засад фінансування енергоефективних проектів у бюджетній сфері
на обласному рівні
Відсутній порядок відбору   проектів з енергоефективності та енергозбереження для впровадження у бюджетній сфері
Розпорядження голови обласної державної адміністрації
Визначення порядку відбору проектів з енергоефективності та енергозбереження для впровадження в бюджетній сфері
 

        7.Визначення строків та етапів виконання програми
 
Реалізація завдань програми передбачається провести в один етап за період 2011 – 2014 років.
 

        8.Заходи, спрямовані на оптимізацію паливно-енергетичних балансів галузей району
 
Стан споживання енергоресурсів і результати моніторингу районної комплексної програми енергозбереження засвідчили доцільність визначення комплексу заходів, реалізація яких сприятиме оптимізації паливно-енергетичного балансу району, більш високому технічному рівню постачання та упорядкування рівня споживання.
Основні завдання та заходи програми наведені у додатку 1 до програми.
Вказані завдання і заходи сформовані на підставі отриманих від структурних підрозділів райдержадміністрації, виконавчих комітетів сільських, селищних рад пропозицій, у яких були визначені конкретні терміни та місця впровадження заходів, необхідні обсяги та джерела фінансування, розрахунковий економічний ефект від їх впровадження.
Серед основних завдань та заходів програми зокрема,  передбачені:
 
 8.1. Запровадження котлів на місцевих видах енергоресурсів. Модернізація застарілого котельного обладнання на об’єктах комунальної   теплоенергетики та    бюджетної сфери.
Основне та допоміжне обладнання значної кількості комунальних котелень (близько 25%) вичерпало допустимі терміни експлуатації, які перевищують 20 років. У цих котельнях експлуатуються малоефективні, морально та фізично зношені котли з низьким коефіцієнтом корисної дії                  (70-80%), застарілою автоматикою і пальниковими пристроями, що обумовлює значні витрати палива (на 20% вищі середнього світового рівня), неприпустимо високе забруднення оточуючого середовища і, в цілому, призводить до зниження надійності та якості теплопостачання.
Найбільші перевитрати природного газу мають місце при виробництві теплової енергії (у котельнях) - до 22 % та при її транспортуванні - до 25 %. Загалом втрати палива при теплопостачанні становлять до 60%.
Програмою передбачається:
- заміна або реконструкція малоефективних котлів з коефіцієнтом корисної дії нижче 80% з переводом на альтернативні місцеві види палива та використанням утилізаторів теплоти димових газів котлів, використання новітніх пальників;
- зниження втрат у магістральних та розподільчих теплових мережах шляхом впровадження сучасних видів теплоізоляції, застосування попередньо ізольованих труб при проведенні заміни та ремонту трубопроводів;
- впровадження індивідуальних теплових пунктів (ІТП), засобів обліку і приладів регулювання споживання теплової енергії;
- впровадження когенераційних установок, у тому числі на базі діючих опалювальних котелень;
- впровадження попереджувальної діагностики (енергетичного обстеження) стану систем теплопостачання у процесі експлуатації.
Для більш ефективного спрямування коштів на технічне переоснащення об'єктів теплопостачання обов'язковим критерієм відбору об'єктів теплоенергетики визначено наявність оптимізованих схем централізованого теплопостачання населених пунктів та планів стратегічного розвитку підприємств комунальної теплоенергетики.
Це надасть можливість більш ефективно використовувати наявні потужності, зменшити втрати в теплових мережах, покращити якість теплопостачання.
Інформація про заплановані заходи з модернізації застарілого котельного обладнання на об’єктах  бюджетної сфери подана в додатках 1,2,3 до програми
 
        8.2. Впровадження технологій і устаткування з використання енергії довкілля
 

Використання електроенергії для теплопостачання із застосуванням теплових насосів (термотрансформаторів) є одним із найбільш ефективних та екологічно чистих напрямів розвитку систем низькотемпературного теплопостачання.

 Ресурси акумульованої в довкіллі (переважно в масі атмосферного повітря) низькопотенційної теплоти, що можуть використовуватися у теплонасосних системах з прийнятними технічними та економічними показниками, є практично необмеженими. Крім використання атмосферного повітря у якості джерела теплоти, такими джерелами можуть бути і поверхневі водойми, і поверхневі ґрунтові води (безнапірні чи артезіанські), і низькотемпературні неглибоко залягаючі термальні води, акумульована в ґрунтових теплообмінниках теплова сонячна енергія та інші. Економічні параметри таких теплонасосних систем можуть значно перевищувати показники систем, створюваних на основі використання атмосферного повітря.
Досконалі конструкції теплонасосів дозволяють досягати показників, які забезпечують суттєву економію паливно-енергетичних ресурсів для теплопостачання та гарячого водопостачання як у промисловості, так і комунально-побутовій сфері.
Програмою передбачено фінансування впровадження теплонасосних системах за рахунок обласного (2289 тис.грн.) та місцевих (335 тис.грн.) бюджетів.
 
Електроопалення
 
Стаціонарне електричне опалення  завойовує все більшу популярність завдяки високому коефіцієнту корисної дії, низьким капітальним витратам, простоті монтажу, високим гігієнічним й екологічним показникам, можливістю автоматизації регулювання та оптимізації витрат за рахунок багатотарифного обліку електроенергії. Однак паралельно з переводом на електроопалення необхідно вирішити питання збільшення потужності та підвищення категорійності електропостачання споживача, оскільки існуюча електромережа здебільшого не розрахована на навантаження системи електроопалення.
Застосування електроенергії для опалення дасть змогу вигідно використовувати недорогу «нічну» електроенергію, зменшуючи навантаження на енергомережі в денні години «пік».
Заміна газових котелень на електричні теплогенератори та акумуляційний електричний нагрів може забезпечити витіснення до 75 % природного газу, що використовується при  теплопостачанні промисловості та побуту.
У напрямку забезпечення об'єктів соціально-бюджетної сфери тепловою енергією та гарячим водопостачанням протягом 2011-2014 років програмою передбачається встановлення систем автономного електроопалення та гарячого водопостачання з акумуляцією тепла.
Інформація про заплановані обсяги робіт з впровадження електроопалення на об’єктах бюджетної сфери і комунальної теплоенергетики подана в додатках 1,2,3 до програми.
 
Розвиток гідроенергетики
 
Для малої гідроенергетики характерними є технологі­чна освоєність одержання електроенергії, висока надій­ність та гарантійність потужності, економічна конкурен­тоспроможність, високі економічні показники.
 Головною перевагою є відсутність паливної складо­вої в процесі отримання цієї електроенергії при впрова­дженні МГЕС, що дає позитивний економічний та еко­логічний ефект.
Необхідно здійснити: технічне переоснащення окремих станцій (із заміною основного гідросилового обладнання); віднов­лення напірного фронту; відновлення споруд МГЕС з метою їх використання в енергогосподарстві; будівниц­тво нових малих ГЕС та мікроГЕС на об'єктах водного господарства, що діють або створюються.
Програмою передбачено фінансування робіт з розвитку гідроенергетики протягом 2011-2014 рр. за рахунок державного (900 тис.грн.), обласного (250 тис.грн), місцевого (25 тис.грн.) бюджетів та інвестицій (350 тис.грн.) на загальну суму 1525 тис.грн..
          
        Розвиток вітроенергетики
 
Вітроенергетична техніка порівняно з іншими джерелами енергії має наступні переваги:
- низькі питомі трудовитрати на спорудження вітроенергетичних               установок, які менші, ніж для теплових і атомних електростанцій;
-         широкий технологічний діапазон прямого використання енергії ВЕУ (зокрема, автономність і робота в централізованих мережах, сумісність з іншими джерелами енергії);
- короткі терміни введення потужностей в експлуатацію;
- порівняна відсутність шкідливої дії вітроустановок на довкілля (поступається лише геліоелектростанціям).
У конструкції сучасних вітрових електростанцій закладені новітні наукові і експериментальні розробки використання кінетичної енергії вітру, які дозволили досягти високої ефективності, надійності експлуатації і низької вартості електроенергії, що виробляється.
Основний обсяг будівництва ВЕС здійснюватиметься за рахунок приватних інвестицій за умови дії законодавства  про „зелений тариф”.
Передбачається залучити для розвитку вітроенергетики району 200 тис.грн. інвестицій.
 
            Проведення санації житлових будинків та будівель бюджетних установ
 
Недостатня комфортність, низька енергоефективність значної частини житла, його значний фізичний і моральний знос потребують вирішення проблеми модернізації і теплової санації, капітальних ремонтів і реконструкції, і одночасно ставлять їх в число найбільш важливих для економіки країни.
Тепловитрати через огороджуючі конструкції будинків в Україні складають до 70% всіх загальних витрат, а в розвинених країнах Західної Європи вони дорівнюють 38-44%, тобто в 2 рази менше.
Комплекс заходів з підвищення теплової ефективності житлових будинків (особливо перших масових серій) дозволить знизити на 40% тепловитрати. Забезпеченість житлових будинків системами автоматизованого регулювання і приладами комерційного обліку тепла суттєво позначиться на економії теплових   ресурсів населених пунктів.
 В умовах постійно зростаючих цін на основні види енергоресурсів та значної зовнішньоекономічної залежності від постачальників енергоносіїв, питання покращення показників енергоефективності та зменшення споживання енергоресурсів в бюджетних установах, набувають особливої актуальності у зв’язку із нагальною необхідністю економії бюджетних коштів на їх утримання.
Проведення санаційних робіт у будівлях бюджетних установ дасть змогу зменшити обсяги бюджетного фінансування на їх утримання до 50%.ї

 Інформація про заплановані обсяги фінансування робіт з проведення санації житлових будинків та будівель бюджетних установ подана в додатках 1,2,3 до програми.


        8.3. Модернізація об’єктів
водопровідно-каналізаційного господарства
Системи централізованого водопостачання та водовідведення, збудовані десятки років тому, характеризуються високою енергозатратністю, значними втратами води, моральною та фізичною зношеністю. Знос основних фондів у галузі сягає 60%. Четверта частина водопровідних очисних споруд і кожна п'ята насосна станція відпрацювали нормативний термін амортизації. Фактично амортизовано і потребують заміни 40% насосних агрегатів.
Енергетична складова у собівартості питної води та очищення стічних вод в середньому складає майже 50%. Питомі витрати матеріальних та енергетичних ресурсів у водопровідно-каналізаційному господарстві в 2-3 рази перевищують аналогічні показники розвинутих країн світу.
Поліпшення технічного стану водопровідно-каналізаційних систем, забезпечення їх надійної та ефективної роботи, зменшення ресурсоспоживання, непродуктивних витоків, зменшення норми водоспоживання відносно санітарних вимог дозволить зменшити навантаження на очисні споруди водопостачання та каналізації.
Передбачено фінансування робіт із модернізація об’єктів водопровідно-каналізаційного господарства за рахунок державного (840 тис.грн.), місцевого (360 тис.грн.) бюджетів на загальну суму 1200 тис.грн.
 
8.4. Скорочення споживання енергоносіїв в суспільному виробництві та бюджетній сфері
З метою забезпечення скорочення енергоспоживання установами та організаціями бюджетної сфери, переведення бюджетних установ на використання енергоефективних освітлювальних приладів, насамперед, вітчизняного виробництва.
 
 8.5. Розвиток виробництва та використання біологічних видів палива
Збільшення частки використання біомаси в паливно-енергетичному балансі району передбачається забезпечити шляхом:
- заміни котельного обладнання  населених пунктів на енергоефективні котли та теплогенератори, які працюють на біопаливі;
- використання потенціалу біогазу полігонів твердих побутових відходів та біогазу з відходів тваринництва шляхом встановлення біогазових установок;
- сприяння будівництву об'єктів з виробництва біогазу, дизельного біопалива, біоетанолу, а також перепрофілювання частини підприємств харчової та переробної промисловості на виробництво біопалива.
Впровадження біоенергетичних технологій дозволить не тільки відновити родючість ґрунту, ліквідувати забруднення води, очистити на території району землі від сміття та відходів життєдіяльності, але й мати нові робочі місця, додаткові надходження, забезпечити стабільність поставок як тепла, так і електроенергії.
За умови наявності на території району значного потенціалу біомаси, необхідно в короткий період створити підприємства з вирощування, переробки і реалізації біомаси як товару, що дозволить створити ринок місцевих енергетичних ресурсів. 
Основні  джерела  фінансування заходів програми: державний бюджет, кошти приватних підприємств, кошти різних іноземних кредитно-фінансових установ, фонди місцевих органів державного управління, а також кошти, залучені через використання механізму відновлювального фінансування енергоефективних проектів для бюджетних установ та порядку відшкодування інвестиційних затрат для бюджетних установ, затвердженого рішенням обласної ради від 8 грудня 2009 року №824.
Враховуючи проблеми розвитку альтернативної енергетики,  стан економіки, брак власних коштів підприємств, недостатню зацікавленість кредитних установ у фінансуванні середньотермінових капіталовкладень-потреба в залученні коштів з державного бюджету є обов’язковою.
Конкретний набір фінансово-економічних важелів реалізації програми визначається умовами, в яких вони будуть здійснюватись, станом розвитку окремих підприємств, галузей і економіки країни в цілому, фінансовими можливостями держави. 
 
8.6. Інформаційна підтримка програми
 
Програмою передбачається розміщення інформації щодо питань енергоефективності в засобах масової інформації, видання друкованих матеріалів щодо популяризації енергоефективності та альтернативних видів палива.
 
9.Оцінка примірного обсягу коштів, необхідних для забезпечення досягнення мети програми та визначення джерел фінансування
 
Примірний обсяг коштів, необхідних для забезпечення досягнення мети програми та очікувані джерела фінансування наведені у таблиці:
тис. грн.
Обсяги коштів, які пропонується залучити на виконання програми
Усього витрат на виконання програми
 
2011
 
2012
 
2013
 
2014
 
Разом
Обсяг ресурсів,
усього, у тому числі:
3939,0
2831,0
3210,5
2857,5
12835
державний 
бюджет
940
550
550
400
2440
обласний
бюджет
255
520
320
100
1195
районний
бюджет
2741,0
1311,0
1890,5
1957,5
7900
кошти небюджетних джерел
0
450
450
400
1300
 Для реалізації завдань та заходів, які мають загальнодержавне значення, планується залучати кошти державного бюджету за підтримки відповідних центральних органів виконавчої влади шляхом подання бюджетних пропозицій. 
 Загальний обсяг фінансування програми становить 12835,0 тис. гривень,   в тому числі за рахунок коштів:
- державного бюджету -   2440,0 тис. гривень;
- обласного бюджету –    1195,0 тис. гривень;
- районного бюджету   - 7900,0 тис. гривень;
- коштів не бюджетних джерел – 1300,0 тис. гривень.
В тому числі перебачено використати з районного бюджету:
на заклади освіти – 5927 тис.грн.;
на заклади культури –  1147,0 тис.грн.;
на заклади охорони здоров’я - 826 тис.грн.
Термін окупності пілотних   проектів програми складає в середньому від 3 до 8 років.
Обсяг фінансування програми уточнюється щороку під час складання місцевих бюджетів на відповідний рік у межах видатків, передбачених головному розпорядникові бюджетних коштів, відповідальному за виконання завдань і заходів програми.
 
10. Порядок проведення моніторингу та узагальнення результатів програми
 
Моніторинг виконання програми проводиться відповідно до показників, визначених Методикою розроблення галузевих, регіональних програм енергоефективності та програм зменшення споживання енергоресурсів бюджетними установами шляхом їх раціонального використання, затвердженою наказом Національного агентства України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів ( НАЕР ) від 17.03.2009 №33 та за формами, встановленими НАЕР.
Контроль за використанням бюджетних коштів, спрямованих на забезпечення виконання програми, здійснюється в порядку, встановленому бюджетним законодавством.
 
 
11. Координація та контроль за ходом виконання програми
 
Контроль за виконанням районної комплексної програми енергоефективності та енергозбереження на 2011-2014 роки здійснює відділ розвитку інфраструктури районної державної адміністрації.
 
 
 
Додаток 1
 
Перелік заходів з енергозбереження та енергоефективності передбачених в загальноосвітніх закладах району
 
№ п/п
Назва об'єкту і його місцезнаходження
Площа
Назва енергозберігаючого заходу
Рік
впровадження
1.      
ЗОШ І-ІІІ ст. с.Острів
4674 м2
Капітальний ремонт газової котельні із заміною котлів
2011
2.      
ЗОШ І-ІІ ст. с.Мар’янівка
2621 м2
Капітальний ремонт газової котельні із заміною котлів, ремонт теплотраси
2011
3.      
ЗОШ І-ІІ ст. с.Петриків
715 м2
Капітальний ремонт котельні та теплотраси
2011
4.      
ЗОШ І-ІІ ст. с.Жовтнева
827 м2
Переведення з пічного опалення на електричне
2011
5.      
ЗОШ І-ІІ ст. с.Прошова
614 м2
Переведення з пічного опалення на електричне
2011
6.      
ЗОШ І-ІІ ст. с.Скоморохи
2585 м2
Заміна 1 котла в паливній
2011
7.      
ЗОШ І-ІІ ст. с.Дичків
2536 м2
Заміна 2 котлів в паливній
2011
8.      
ЗОШ І-ІІ ст. с.Дубівці
1476 м2
Встановлення додаткового котла в паливній
2011
9.      
ЗОШ І-ІІІ ст. с.М Ходачків
940 м2
Встановлення додаткового котла в паливній
2011
10.    
ЗОШ І-ІІІ ст. с.Мишковичі
5200 м2
Капітальний ремонт теплотраси
2011
11.    
ЗОШ І-ІІ ст. с.Біла
712 м2
Заміна віконних блоків 32 шт.
2011
12.    
ЗОШ І-ІІ ст. с.Жовтнева
827 м2
Заміна віконних блоків 28 шт.
2011
13.    
ЗОШ І-ІІ ст. с.Прошова
659 м2
Заміна віконних блоків 38 шт.
2011
14.    
ЗОШ І-ІІ ст. с.Грабовець
1617 м2
Заміна віконних блоків 56 шт.
2011
15.    
ЗОШ І-ІІІ ст. с.Буцнів
1397 м2
Заміна віконних блоків 50 шт.
2011
16.    
ЗОШ І-ІІІ ст. с.В.Глибочок
5946 м2
Заміна віконних блоків 257 шт.
2011
17.    
ЗОШ І-ІІІ ст. с.Лозова
2925 м2
Заміна віконних блоків 135 шт.
2011
18.    
ЗОШ І-ІІІ ст. с.Почапинці
2756 м2
Заміна віконних блоків 82 шт.
2011
19.    
ЗОШ І ст. с. Серединки
74 м2
Заміна віконних блоків 2 шт.
2011
20.    
ЗОШ І ст. с. Романівка
166 м2
Заміна віконних блоків 17 шт.
2011
21.    
ЗОШ І-ІІ ст. с.Петриків
715 м2
Заміна віконних блоків 28 шт
2011
22.    
ЗОШ І-ІІ ст. с.Домаморич
1653 м2
Капітальний ремонт теплотраси
2012
23.    
ЗОШ І-ІІ ст. с.Лучка
782 м2
Капітальний ремонт паливної із заміною котлів (корпус № 2)
2012
24.    
ЗОШ І-ІІ ст. с.Біла
712 м2
Капітальний ремонт паливної із заміною котлів (корпус № 1)
2012
25.    
ЗОШ І-ІІ ст. с. Дичків
2536 м2
Заміна віконних блоків 106 шт.
2012
26.    
ЗОШ І-ІІ ст. с. Дубівці
1476 м2
Заміна віконних блоків 68 шт.
2012
27.    
ЗОШ І-ІІ ст. с. Йосипівка
834 м2
Заміна віконних блоків 18 шт.
2012
28.    
ЗОШ І-ІІ ст. с. Лучка
782 м2
Заміна віконних блоків 48 шт.
2012
29.    
ЗОШ І- ІІІ ст. с. Баворів
1668 м2
Заміна віконних блоків 89 шт.
2012
30.    
ЗОШ І-ІІІ ст. смт.В.Бірки
5557 м2
Заміна віконних блоків 147 шт.
2012
31.    
ЗОШ І-ІІІ ст. с.Товстолуг
2024 м2
Заміна віконних блоків 69 шт.
2012
32.    
ЗОШ І-ІІІ ст. с.Ангелівка
1533 м2
Заміна віконних блоків 64шт.
2012
33.    
ЗОШ І ст. с. В.Лука
397 м2
Заміна віконних блоків 12 шт.
2012
34.    
ЗОШ І ст. с. Драганівка
188 м2
Заміна віконних блоків 11 шт.
2012
35.    
ЗОШ І-ІІІ ст. с. Настасів
2697 м2
Заміна 2 котлів в паливній
2013
36.    
ЗОШ І-ІІ ст. с. Плотича
1139 м2
Переведення з пічного опалення на електричне
2013
37.    
ЗОШ І-ІІ ст. с.Ігровиця
843 м2
Заміна 2 котлів в паливній
2013
38.    
ЗОШ І ст. с. В.Лука
397 м2
Заміна 1 котла в паливній
2013
39.    
ЗОШ І-ІІ ст.с.Домаморич
1653 м2
Заміна віконних блоків 60 шт.
2013
40.    
ЗОШ І-ІІ ст.с. Ігровиця
843 м2
Заміна віконних блоків 19 шт.
2013
41.    
ЗОШ І-ІІ ст.с.Козівка
2636 м2
Заміна віконних блоків 104 шт.
2013
42.    
ЗОШ І-ІІ ст. с.Плотича
1139 м2
Заміна віконних блоків 51 шт.
2013
43.    
ЗОШ І-ІІ ст.с.Шляхтинці
2256 м2
Заміна віконних блоків 101 шт.
2013
44.    
ЗОШ І-ІІІ ст. с.В.Гаї
5316 м2
Заміна віконних блоків 177 шт.
2013
45.    
ЗОШ І-ІІІ ст. с.Довжанка
2269 м2
Заміна віконних блоків 131 шт.
2013
46.    
ЗОШ І-ІІІ ст. смт.В.Березовиця
2025 м2
Заміна віконних блоків 32 шт.
2013
47.    
ЗОШ І ст. с.Ступки
133 м2
Заміна віконних блоків 11 шт.
2013
48.    
ЗОШ І ст. с.Івачів Долішній
249 м2
Заміна віконних блоків 13 шт.
2013
49.    
ЗОШ І-ІІІ ст.с.Мишковичі
5200 м2
Будівництво газової котельні школи
2014
50.    
ЗОШ І-ІІст.с.Стегниківці
956 м2
Переведення з пічного опалення на електричне
2014
51.    
ЗОШ І ст. с.Ступки
133 м2
Заміна котла в паливній
2014
52.    
ЗОШ І ст. с.Красівка
107 м2
Заміна котла в паливній
2014
53.    
ЗОШ І-ІІст.с.Скоморохи
2585 м2
Заміна віконних блоків 76 шт.
2014
54.    
ЗОШ І-ІІст.с.Смиківці
753 м2
Заміна віконних блоків 18 шт.
2014
55.    
ЗОШ І-ІІст.с.Стегниківці
956 м2
Заміна віконних блоків 30 шт.
2014
56.    
ЗОШ І-ІІст.с.Мар’янівка
2621 м2
Заміна віконних блоків 49 шт.
2014
57.    
ЗОШ І-ІІст.с.Байківці
982 м2
Заміна віконних блоків 3 шт.
2014
58.    
ЗОШ І-ІІІ ст.с.М.Ходачків
940 м2
Заміна віконних блоків 43 шт.
2014
59.    
ЗОШ І-ІІІ ст.с. Мишковичі
5200 м2
Заміна віконних блоків 161 шт.
2014
60.    
ЗОШ І-ІІІ ст.с.Настасів
2697 м2
Заміна віконних блоків 122 шт.
2014
61.    
ЗОШ І-ІІІ ст.с. Острів
4674 м2
Заміна віконних блоків 152 шт.
2014
62.    
ЗОШ І ст. с.Чистилів
216 м2
Заміна віконних блоків 2 шт.
2014
63.    
ЗОШ І ст. с.Красівка
107 м2
Заміна віконних блоків 8 шт.
2014
64.    
ЗОШ І ст. с.Івачів Горішній
83 м2
Заміна віконних блоків 5 шт.
2014
 
 
Додаток 2
 
Перелік заходів з енергозбереження та енергоефективності передбачених в закладах культури району
 
п/п
Назва об’єкту і його місцезнаходження
Назва енергозберігаючого заходу
Рік
впровадження
1.
Будинок культури та бібліотека с.Йосипівка
Заміна дверних блоків 2 шт., встановлення конвекторів 4 шт.
2011
2.
Будинок культури та бібліотека с.Козівка
Встановлення автономної паливної
2011
3.
Бібліотека смт.В.Березовиця
Заміна віконних блоків 5 шт. Встановлення конвектора – 1 шт.
2011
4.
Клуб і бібліотека с. Мар’янівка
Шатровий дах
2011
5.
Будинок культури с. Буцнів
Заміна підлоги
2011
6.
Клуб і бібліотека с. Застав’є
Завершення добудови клубу і бібліотеки
2011
7.
Будинок культури с.Настасів
Встановлення автономної паливної
2012
8.
Районний будинок культури
Встановлення автномної паливної
2012
9.
Будинок культури с. Забойки
Капітальний ремонт
2012
10.
Клуб с. Баворів
Внутрішній ремонт
2012
11.
Будинок культури та бібліотека в с.В.Глибочок
Газифікація
2013
12.
Клуб с.М.Ходачків
Встановлення автономної паливної
2013
13.
Районний будинок культури
Внутрішній ремонт
2013
14.
Бібліотека с. Йосипівка
Встановлення конвекторів -3 шт
2013
15.
Клуб і бібліотека с. Товстолуг
Встановлення системи опалення
2013
16.
В.Бірківська музична школа
Встановлення автономної паливної
2014
17.
Клуб с.В.Лука
Встановлення автномної паливної
2014
18.
Клуб с. Смолянка
Внутрішній ремонт
2014
19.
Клуб с. Скоморохи
Заміна віконних блоків 6 шт. Встановлення конвекторів 3 шт.
2014
20.
Клуб і бібліотека с. Миролюбівка
Продовження відбудови
2011-2014
 
 
 
 
Додаток 3
 
Перелік заходів з енергозбереження та енергоефективності передбачених в закладах охорони здоров’я району
 
п/п
Назва об’єкту і його місцезнаходження
Назва енергозберігаючого заходу
Рік
впровадження
1.
В.Бірківський стаціонар ЦРЛ
Заміна дверних блоків 42 шт.
2011
2.
ФАП с. Ангелівка
Заміна віконних блоків 3 шт. Встановлення конвектора – 1 шт.
2011
3.
ФАП с. Білоскірка
Заміна віконних блоків 5 шт. Заміна котла
2011
4.
ФАП с. Буцнів
Заміна віконних блоків 5 шт.
2011
5.
ФАП с. В. Лука
Заміна віконних блоків 3 шт.
2011
6.
ФАП с. Івчів Горішній
Заміна віконних блоків 2 шт.
2011
7.
В.Бірківський стаціонар ЦРЛ
Будівництво дахової паливної
20011-2014
8.
ФАП с. Дичків
Заміна віконних блоків 2 шт.
2012
9.
ФАП с. Домаморич
Заміна віконних блоків 4 шт.
2012
10.
ФАП с. Драганівка
Заміна віконних блоків 7 шт.
2012
11.
ФАП с. Дубівці
Заміна віконних блоків 4 шт.
2012
12.
ФАП с. Козівка
Заміна віконних блоків 3 шт. Встановлення конвектора – 1шт.
2012
13.
ФАП с. Прошова
Встановлення конвектора – 1шт.
2012
14.
Районна стоматологічна поліклініка
Добудова
2012-2014
15.
ФАП с. Йосипівка
Заміна віконних блоків 4 шт.
2013
16.
ФАП с. Лозова
Заміна віконних блоків 2 шт. Встановлення конвектора – 1шт.
2013
17.
ФАП с. Курники
Заміна віконних блоків 2 шт.
2013
18.
ФАП с. Константинівка
Заміна віконних блоків 2 шт.
2013
19.
ФАП с. Красівка
Заміна віконних блоків 3 шт.
2013
20.
ФАП с. Скоморохи
Заміна віконних блоків 3 шт.
2013
21.
В.Глибочецький стаціонар ЦРЛ
Заміна віконних блоків 32 шт.
2013
22.
В.Бірківський стаціонар ЦРЛ
Заміна віконних блоків 68 шт.
2014
23.
ФАП с. Малий Ходачків
Заміна віконних блоків 3 шт.
2014
24.
ФАП с. Миролюбівка
Заміна віконних блоків 4 шт.
2014
25.
ФАП с. Плотича
Заміна віконних блоків 3 шт.
2014
26.
ФАП с. Смиківці
Заміна віконних блоків 5 шт.
2014
27.
ФАП с. Смолянка
Заміна віконних блоків 2 шт.
2014
28.
В.Глибочецький стаціонар ЦРЛ
Заміна віконних блоків 26 шт.
2014
29.
ФАП с. Чистилів
Заміна віконних блоків 2 шт.
2014