ДокументиАрхів VI скликанняПрограми <АРХІВ> Програми → Районна програма реформування і розвитку житлово-комунального господарства в Тернопільському районі

 РАЙОННА ПРОГРАМА

реформування і розвитку житлово-комунального господарства в Тернопільському районі на 2011-2014 роки

1. Паспорт

1.

Ініціатор розроблення програми

Обласна державна адміністрація 

2.

Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми

Розпорядження голови обласної державної адміністрації від 08.06.2010 № 374 «Про проект обласної програ-ми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Терно-пільської області на 2010-2014 роки»

Рішення Тернопільської обласної ради від 20.08.2010 року №1032 «Про обласну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства Тернопільської області на 2010-2014 роки»

3.

Розробник програми

Відділ розвитку інфраструктури райдержадміністрації

4.

Співрозробники програми

-

5.

Відповідальний виконавець програми

Відділ розвитку інфраструктури райдержадміністрації

6.

Учасники програми

Органи місцевого самоврядування, підприємства житлово-комунальної галузі

7.

Термін реалізації програми

2011 – 2014 роки

 

7.1.

Етапи виконання програми

-

8.

 

 

 

Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми (для комплексних програм)

 - державний бюджет

 - місцевий бюджет

 

9.

 

 

 

 

 

9.1.

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми,

всього,

у тому числі:

- коштів місцевих бюджетів

-коштів державного бюджету

   

14795,2 тис. гривень

 

 

 

 

6291,2 тис. гривень

8504,0 тис. гривень

 

 

2.  Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма

Житлово-комунальне господарство Тернопільського району є однією з найбільш важливих та пріоритетних галузей господарського комплексу району, на яке покладено завдання стабільного функціонування та забезпечення безперебійної життєдіяльності населених пунктів на території району.

Недосконалість системи управління житлово-комунальним господарством, зволікання з його реформуванням призвели до того, що підприємства галузі неспроможні ефективно працювати в ринкових умовах, надавати споживачам послуги належних рівня та якості. Так станом на 1 вересня 2011 року   кредиторська заборгованість у галузі становить 161,7 тис.грн., а дебіторська – 200,0 тис.грн., з них 90,6 тис.грн. – з оплати житлово-комунальних послуг населенням.

В Тернопільському районі на обслуговуванні житлово-комунальних підприємств перебуває 36 житлових будівель, загальною площею 52,9 тис.кв.метрів. З року в  рік зменшується виділення коштів місцевих бюджетів на капітальний ремонт, з місцевих бюджетів виділяються кошти в межах 5-10 відсотків від нормативної потреби, така тенденція спостерігається впродовж останніх 10 років.  

У сфері житлово-комунального господарства району діють підприємства в смт.В.Бірки, с.В.Гаї, смт.В.Березовиця, с.В.Глибочок.

Житлово-комунальними підприємствами району експлуатується 17 артсвердловин, потужністю 121,0 куб.метрів на добу, 11 водонапірних башт, об'ємом 328,0 куб.метрів.  

Протяжність комунальної водопровідної мережі становить 43,5 км, у тому числі 19,4 км - водогони, 8,2 км - вулична мережа, 6,5 км - внутрішньоквартальна мережа, з яких 3,6 км  (8,2 %) – аварійні і ветхі.

            Загальна протяжність мережі водовідведення становить 24,7 км, у тому числі 7,0 км – головні колектори, 4,1 км –  внутрішньоквартальна мережа, 4,9 км – вулична мережа, з яких 2,5 км (10,1%) перебувають в аварійному стані  і потребують негайної заміни.   

Санітарна очистка та захоронення твердих побутових відходів (в подальшому ТПВ), що утворилися в результаті життєдіяльності  населення району, є однією з найгостріших проблем комунального господарства Тернопільського району. Щорічно в селищах і селах району утворюється понад 9598 тис. куб. метр твердих побутових відходів, які захороняються на полігонах та  сміттєзвалищах району. В  районі  проводиться паспортизація сміттєзвалищ і полігонів ТПВ. Фактично в районі паспортизовано 22 сміттєзвалища. Щороку створюються несанкціоновані сміттєзвалищ, що негативно впливає на екологічний стан території.

            В районі функціонує  58 кладовищ загальною площею 60,2 га.

            Більшість кладовищ не відповідають вимогам «Інструкції про порядок, утримання кладовищ і організацію ритуального обслуговування  в населених пунктах України».

            Недосконала тарифна політика та практика встановлення цін і тарифів зумовила хронічну і постійно зростаючу збитковість діяльності підприємств. Склалась ситуація, за якої підприємства галузі не мають достатніх коштів на утримання в належному стані комунальних споруд, мереж і устаткування.

            Як наслідок, погіршуються технічні та експлуатаційні параметри основних фондів, збільшуються питомі витрати на виробництво житлово-комунальних послуг, непродуктивні витрати та втрати матеріальних і енергетичних ресурсів, а отже, знижується рівень і якість комунальних послуг, що викликає обґрунтовану невдоволеність населення. Відповідно зменшується об’єм платежів за послуги, що надаються підприємствами житлово-комунального господарства.

У свою чергу неплатежі населення за комунальні послуги погіршують і без того скрутний фінансовий стан комунальних підприємств і не дають можливості підтримувати у належному технічному стані свої основні фонди.

Сьогодні є очевидним той факт, що головної мети житлово-комунальної реформи - підвищення якості та надійності надання житлово-комунальних послуг шляхом розвитку економічних відносин, відкриття ринку цих послуг для приватного бізнесу, ефективного регулювання природних монополій, стимулювання ресурсозбереження, розвитку ініціативи власників житла - досягнуто не було.

Основними причинами виникнення проблем є:

- недосконалість структури управління галуззю та нормативно-правової бази для забезпечення її надійного і ефективного функціонування;

- відсутність поширення процесу розмежування функцій замовника та виконавця послуг;

- незадовільні темпи створення ефективного власника житла - об’єднань  співвласників багатоквартирних будинків;

- відсутність конкурентного середовища на ринку житлово-комунальних послуг, що характеризується низькою кількістю залучення на конкурсних засадах приватних підприємств;

- недостатня ініціатива органів місцевого самоврядування щодо залучення приватних підприємств та громадян до діяльності у сфері житлово-комунального господарства;

- надання житлово-комунальних послуг неналежної якості та не в повному обсязі, що призводить до зменшення населенням оплати послуг;

- дефіцит фінансових ресурсів, необхідних для відновлення, належної експлуатації та обслуговування  житлового фонду, систем  тепло-, водопостачання та водовідведення;

- високий рівень зношеності основних фондів та збільшення видатків на ліквідацію аварійних ситуацій;

- безвідповідальне ставлення власників та користувачів до свого житла, що призводить до його швидкого фізичного та морального старіння;

- низька інвестиційна привабливість підприємств у зв’язку з незадовільним фінансовим та технічним станом галузі житлово-комунального господарства.

Програма розроблена для вирішення  ряду проблем, а саме:

1) технічного стану житлового фонду, систем водопостачання та водовідведення;

2) зменшення втрат паливно-енергетичних ресурсів та собівартості житлово-комунальних послуг;

3)            доступності послуг належного рівня та якості житлово-комунального обслуговування населення.

3. Визначення мети програми

Метою програми є покращення технічного стану житлового фонду, систем водопостачання та водовідведення; скорочення питомих показників використання енергетичних і матеріальних ресурсів на виробництво житлово-комунальних послуг шляхом технічного переоснащення житлово-комунального господарства, формування та створення розвинутого конкурентного середовища на ринку обслуговування житла, утримання об’єктів благоустрою; задоволення потреб населення та інших споживачів в економічно доступних житлово-комунальних послугах належного рівня та якості, що відповідає вимогам державних стандартів.

4. Обґрунтування  шляхів і засобів розв’язання проблем,

обсяги та джерела  фінансування,  строки  та етапи  виконання програми            

Дана Програма буде реалізуватися шляхом:

- поглиблення демонополізації житлово-комунального господарства, створення конкурентного середовища на ринку житлово-комунальних послуг;

-  забезпечення беззбиткового функціонування підприємств житлово-комунального господарства;

- технічного переоснащення житлово-комунального господарства, скорочення питомих показників використання енергетичних і матеріальних ресурсів на виробництво житлово-комунальних послуг;

- розвиток державного регулювання діяльності природних монополій на ринку комунальних послуг;

- забезпечення широкої громадської підтримки державної політики реформування і розвитку житлово-комунального господарства.

Фінансування  програми щодо реалізації інвестиційних проектів, у тому числі пілотних проектів у сфері житлово-комунального господарства здійснюється шляхом цільового фінансування  відібраних на конкурсній основі проектів.

Фінансування проводитиметься із державного, обласного та місцевих

бюджетів і складає :

            коштів місцевих бюджетів       –     6291,2 тис.гривень;

            коштів державного бюджету   –     8504,0 тис.гривень.

            Виконання заходів Програми планується в один етап  протягом 2011-2014 років.

 

5. Перелік завдань і заходів програми та результативні показники

Протягом терміну дії Програми для досягнення її мети заплановано здійснити ряд заходів:

1) надання фінансової підтримки об’єднанням для реалізації інвестиційних проектів з технічного переоснащення та  капітального ремонту житлових будинків;

2) залучення на конкурсних засадах підприємств усіх форм власності та суб’єктів підприємницької діяльності до обслуговування житлового фонду  та прибудинкової території,  утримання об’єктів благоустрою; 

3) запровадити новий механізм формування цін і тарифів на житлово-комунальні послуги, спрямований на забезпечення ефективного господарювання та економного використання енергетичних і матеріальних ресурсів;

4) активізувати роботу серед всіх категорій споживачів щодо своєчасної оплати житлово-комунальних послуг на рівні, не нижчому 98 відсотків та посилити претензійну роботу з боржниками  за надані  житлово-комунальні послуги;

5) стимулювати реалізацію інвестиційних проектів:

- капітальний ремонт житлових будинків із застосуванням енергозберігаючих технологій і обладнання;

- реконструкцію житлового фонду;

- оснащення наявного житлового фонду будинковими засобами обліку та регулювання споживання води; 

- будівництво централізованих cистем водопостачання і водовідведення з використанням енергоощадного обладнання та технологій;

- будівництво очисних споруд;

- реконструкція котелень із заміною малоефективних котлів та перехід на альтернативний вид палива (торф, тирса, мазут);

-   впровадження когенераційних установок на котельнях;

 6)будівництво та модернізацію об’єктів у сфері благоустрою та інженерного  захисту територій:

- реконструкція та капітальний ремонт вулично-дорожньої мережі комунальної власності;

- реконструкція та модернізація мереж зовнішнього освітлення;

- облаштування дитячих майданчиків;

- будівництво та реконструкція парків зелених насаджень;

- будівництво нових та благоустрій існуючих  кладовищ;

7) проведення громадських слухань, круглих столів для формування виваженої громадської позиції та дотримання балансу інтересів постачальників і споживачів житлово-комунальних  послуг;

8) інформувати населення про розміри плати за житлово-комунальні послуги та про наявність заборгованості за ці послуги.

Очікувані результати для галузі житлово-комунального господарства:

- надання фінансової підтримки об’єднанням товариств співвласників багатоквартирних будинків;

 - надання населенню житлово-комунальних послуг належної якості, створення конкурентного середовища

 - беззбиткове функціонування підприємств житлово-комунального господарства;  

 - прозорість у формуванні тарифної та цінової політики на житлово-комунальні послуги;

- технічне переоснащення підприємств житлово-комунального господарства з метою зменшення ресурсоспоживання і дотримання екологічних нормативів;

- оснащення багатоквартирних будинків побудинковими приладами обліку води;

- створення системи ефективного управління підприємствами житлово-комунального господарства житлом та розвиток системи регулювання природних монополій у сфері виробництва та надання житлово-комунальних послуг;

- забезпечення широкої суспільної підтримки виконання основних завдань у рамках реформи житлово-комунального господарства.

 

Ресурсне забезпечення районної  програми реформування житлово-комунального   господарства на 2011-2014 роки  в  Тернопільському районі                                                                                    

                                                                                                                                            тис.грн.                                                                                                            

Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми,

тис.грн.

 

 

Етапи виконання програми, роки

 

Усього витрат на виконання програми

 

2011

2012

2013

2014

Обсяг ресурсів, усього, у тому числі:

3698,8

3698,8

3698,8

3698,8

14795,2

Місцевий бюджет

1572,8

1572,8

1572,8

1572,8

6291,2

Державний

2126,0

2126,0

2126,0

2126,0

8504,0

                   

            6. Напрями діяльності та заходи програми

Напрями діяльності та заходи програми наведені у додатку 1 до цієї програми.

       7. Координація та контроль за ходом виконання програми

 Координацію, контроль та взаємне інформування між виконавцями програми здійснює відділ розвитку інфраструктури районної державної адміністрації.

 

Заходи програми підлягають щорічному корегуванню в залежності від обсягу фінансування з державного та обласного бюджетів