Чи буде право, крім керівника, укласти договір про визнання електронних документів 11.04.2019
Подання електронних документів здійснюється платниками податків відповідно до норм Податкового кодексу України та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (далі – Порядок №557), що визначає основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між суб’єктами електронного документообігу (далі – СЕД). Згідно з п. 1 розд. ІІ Порядку №557 електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства та на підставі Договору про визнання електронних документів (далі – Договір), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу. Відповідно до п. 1 розд. ІІІ Порядку №557 юридичні особи, самозайняті особи, податкові агенти, контролюючі органи, органи державної влади, органи місцевого самоврядування набувають статусу СЕД з дати укладення Договору, примірну форму якого визначено у додатку 1 до Порядку №557, шляхом приєднання до нього на підставі заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (далі - Заява про приєднання до Договору) у порядку, визначеному розд. ІІІ Порядку №557. Автор створює Заяву про приєднання до Договору в електронному вигляді. Усі реквізити Заяви про приєднання до Договору обов’язкові для заповнення. У випадку їх відсутності Заява про приєднання до Договору до розгляду не приймається, формується перша квитанція із зазначенням причини неприйняття та надсилається автору (п. 2 розд. ІІІ Порядку №557). Пунктом 2 розд. І Порядку № 557 визначено, що підписувач – це посадова або уповноважена особа суб’єкта електронного документообігу, яка на законних підставах від свого імені або за дорученням особи, яку представляє, завершує процес створення електронного документа шляхом накладання електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП). Підписувачем Заяви про приєднання до Договору має бути особа, яка згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань є керівником. За наявності електронної печатки на Заяву про приєднання до Договору спочатку накладається ЕЦП, після нього – електронна печатка (п. 4 розд. ІІІ Порядку №557). Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:
43-46-10, 43-46-46. |