Тару не повернено відправнику: як відобразити в обліку з ПДВ 26.06.2019
Відповідно до п. 189.2 ст. 189 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) вартість тари, що згідно з умовами договору (контракту) визначена як зворотна (заставна), до бази оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ) не включається. Якщо у строк більше ніж 12 календарних місяців з моменту надходження зворотної тари вона не повертається відправнику, вартість такої тари включається до бази оподаткування отримувача. При цьому згідно з п. 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за №137/28267 із змінами та доповненнями, до розділу А податкової накладної вносяться дані щодо зворотної (заставної) тари. Вартість тари визначається у договорі (контракті) як зворотна (заставна) і не включається до бази оподаткування, а зазначається в графі X як загальна сума коштів, що підлягають сплаті. Отже, якщо з будь-яких причин у строк більше ніж 12 календарних місяців з моменту надходження зворотної тари вона не повертається відправнику, то вартість такої тари включається до бази оподаткування отримувача. Тобто отримувач тари у звітному періоді, в якому закінчується дванадцятий календарний місяць з моменту надходження такої зворотної тари, повинен визначити податкові зобов’язання з ПДВ виходячи з вартості зворотної тари; скласти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, яку залишає в себе. У постачальника податкові зобов’язання з ПДВ у випадку неповернення зворотної тари не виникають. Сектор комунікацій Головного управління ДФС у Тернопільській області |