Електронні сервіси для дистанційного спілкування з ДПС 29.06.2021
Днями заступник начальника Головного управління ДПС у Тернопільській області Сергій Бабій під час Інтернет-конференції поспілкувався онлайн про зручність та доступність використання електронних сервісів ДПС. На сьогодні, безумовно, онлайн-звітність стала дуже популярним форматом серед українських суб’єктів господарювання. Не зважаючи на попит на державні е-сервіси і їх зручність порівняно з офлайн-послугами, користувачі помічають недоліки в роботі систем. Хтось не може зайти в «Електронний кабінет», бо він перевантажений в останній день подання декларацій. Комусь не зрозумілий інтерфейс і не вистачає підказок. Але ДПС України щодня вдосконалює свої сервіси для безперебійного та доступного використання. Адже онлайн – цей спосіб є особливо актуальним у період триваючих карантинних обмежень, оскільки позбавляє громадян від потенційних ризиків зараження на COVID-19. Питання: Чи можна отримати довідку про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску в електронному вигляді? Сергій Бабій: Так, можна, для отримання Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи податкової служби, платнику необхідно особисто подати заяву в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/login, з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронні довірчі послуги». Вхід до приватної частини сервісу «Електронний кабінет» здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням кваліфікованого електронного підпису. Створити та надіслати Заяву можливо у меню «Заяви, запити для отримання інформації» особистого онлайн кабінету шляхом вибору відповідної електронної форми документа. Довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у заяві. Довідка або відмова в її наданні готуються протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання заяви органом, до якого її було подано. Питання: Чи є можливість відзвітувати про об’єкт оподаткування через Електронний кабінет? Сергій Бабій: Так, платники податків можуть подати форму №20-ОПП у паперовому вигляді або засобами електронного зв’язку – через Електронний кабінет. Проте є один виняток. Цей виняток стосується подання форми №20-ОПП, яка містить інформацію про об’єкти оподаткування, зареєстровані у відповідному державному органі без присвоєння реєстраційного номера (кадастрового номера, реєстраційного номера об’єкта нерухомого майна). Така інформація подається до органу ДПС за основним місцем обліку платника податків у паперовому вигляді з додаванням копії документа, що підтверджує реєстрацію об’єкта оподаткування в держоргані. Зверніть увагу! У такому разі графа 12 «Реєстраційний номер об’єкта оподаткування» повідомлення за формою №20-ОПП не заповнюється. Питання: Чи вірна інформація про те, що податковий орган повідомляє про наступний термін сплати за ліцензію? Сергій Бабій: Для зручності платників податків в ДПС працює сервіс оперативного і автоматизованого повідомлення суб’єктів господарювання про сплив терміну чергового платежу за ліцензію, призупинення дії ліцензії або анулювання ліцензії на певний вид діяльності. Так, повідомлення про необхідність внесення чергового платежу за ліцензію автоматично формується та направляється суб’єкту господарювання засобами електронного зв’язку за 30, за 20, за 10, за 5 днів до настання терміну сплати за ліцензію. Це дозволяє підвищити якість надання адміністративних послуг та поліпшує сервіс у сфері ліцензування відповідних видів діяльності, на провадження яких суб’єкти господарювання отримали ліцензії. Питання: У застосунку «Дія», які сервіси доступні від податкової служби? Сергій Бабій: Минулого року було запроваджено послугу, де батьки під час реєстрації народження дитини можуть отримати її «ідентифікаційний» номер без подання документів до податкового органу та оформлення паспорта громадянина України у формі картки вперше (віком 14 – 18 років) «ID14».
З травня цього року запроваджено ще 6 нових електронних послуг в розділі «Мої податки»: реєстраційні та облікові дані; дані стану розрахунків з бюджетом; відомості про доходи; дані про банківські рахунки; податкова звітність; авторизація з КЕП Дія. Сергій Бабій: Хотів би інформувати, що в Електронному кабінеті реалізовано нові можливості. Так, платники мають змогу: - подати повідомлення про використання Є-рахунку та отримати квитанції про включення платника до Реєстру платників, які використовують Є-рахунок; - отримати доступ до реєстру платників, які використовують Є-рахунок; - використовувати платіжні системи ГЕРЦ та Свіфт Гарант (крім існуючих); - отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчених кваліфікованою електронною печаткою ДПС; - реєстрації акцизних накладних/розрахунків та податкових накладних/розрахунків коригування до акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних за новими формами; - доповнити облікові дані інформацією про види діяльності (КВЕД). Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» Сектор інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Тернопільській області |