зайнятості населення Тернопільського району
на 2012-2014 роки
ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
1. |
Ініціатор розроблення програми |
Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації |
2. |
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми |
«10» травня 2012 року № 345-од «Про проект Програми зайнятості населення Тернопільської області на 2012-2014 роки» |
3. |
Розробник програми
|
Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації |
4. |
Співрозробники програми
|
Тернопільський міськрайонний центр зайнятості |
5. |
Відповідальний виконавець програми |
Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації |
6. |
Учасники програми
|
Управління економіки, агропромислового роз-витку, відділи розвитку інфраструктури, освіти, культури і туризму райдержадміністрації, ТОДПІ, Територіальна державна інспекція праці в Тернопільській області, Служба цивільного захисту Територіального управління МНС України, районна санітарно-епідемічна станція, управління державної ветеринарної медицини в районі, Тернопільське Рай СТ, відділ організації статистичних спостережень і взаємодії з респон-дентами та постачальниками адміністративних даних управління координації статистичної діяльності, взаємодії з користувачами і респон-дентами та забезпечення доступу до публічної інформації Головного управління статистики у області. Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) |
7. |
Термін реалізації програми |
2012 - 2014 роки |
7.1. |
Етапи виконання програми (для довгострокових програм) |
- |
8. |
Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програ-ми (для комплексних програм) |
- |
9. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього, У тому числі: |
- |
9.1. |
коштів місцевого бюджету |
- |
|
коштів інших джерел |
- |
Мета програми та головні концептуальні положення
Програма зайнятості населення Тернопільського району на 2012-2014 роки (надалі - Програма) є складовою програми зайнятості населення Тернопільської області на 2012-2014 роки.
Програма містить комплекс заходів, які спрямовані на підвищення трудової активності населення, якості та конкурентоспроможності робочої сили, збереження і ефективне використання наявних та створення нових робочих місць, підтримку розвитку малого та середнього бізнесу, самозайнятості населення та забезпечення соціального захисту безробітних. В основу прогнозу зайнятості та безробіття на 2012-2014 роки закладені тенденції економічного розвитку району, перспективи щодо пожвавлення інвестиційної діяльності, реформування освітньої та наукової бази.
Основною метою Програми є сприяння зайнятості в сферах економічної діяльності і на цій основі поступова стабілізація ринку праці.
Заходи Програми сформовані виходячи з того, що єдиним чинником, який може перебороти безробіття, є вихід економіки з кризи при ефективній реструктуризації її галузей.
Програмою передбачений також комплекс заходів з соціального забезпечення та надання послуг, відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”, який спрямований на пом’якшення соціальної напруги в суспільстві.
І. Основні підсумки виконання завдань і заходів,
передбачених програмою зайнятості населення за 2011р.
Виконання завдань і заходів, передбачених програмою зайнятості населення Тернопільського району на 2011 р., спільно з реалізацією інших районних програм створило умови для соціально-економічного зростання та розвитку ринку праці.
Протягом останніх років спостерігається чітка тенденція до покращення інвестиційного клімату району та росту темпів залучення як внутрішніх, так і зовнішніх інвестицій.
Результати роботи свідчать, що економіка району продовжує розвиватись сталими темпами. Інвестиції в основний капітал у 2011 році склали 251259 тис. грн.. За перше півріччя 2011 року цей показник становить 41552 тис. грн.. (46,3 % до загального обсягу області).
Намітилась тенденція росту прямих іноземних інвестицій в економіку району. Протягом 2011 року вкладено – 6558,0 тис. дол. США. На одну особу рівень прямих іноземних інвестицій склав 125,9 дол. США.
Станом на 01.01.2012 року на території Тернопільського району зареєстровано 39 підприємств, створених спільно з іноземними фізичними та юридичними особами, з них близько 25 діючих.
З року в рік зростає середньомісячна заробітна плата штатних працівників: протягом 2010 року заробітна плата одного штатного працівника району збільшилась з 1376 грн. до 1662 грн. (на 286 грн.), за 2011 рік зарплата зросла з 1662 грн. до 2004 грн. ( на 342 грн.).
На виконання Указу Президента України від
Позитивні зрушення в економіці району призвели до стабілізації ринку праці. Чисельність зайнятого населення в районі з осіб працездатного віку в останні роки склала 15,4 тис. осіб.
Одним з негативних аспектів формування ринку праці є зростання масштабів тіньового сектора економіки. Значного поширення набули комерційний туризм та робота за кордоном, що має специфічний вплив на формування ринку праці.
В цілому ж, стабілізація макроекономічних показників, нарощення обсягів виробництва товарів (робіт, послуг) у попередніх роках позитивно вплинули на роботу служби зайнятості.
За 12 місяців 2011 року Тернопільським міськрайонним центром зайнятості:
- працевлаштовано 642 незайнятих громадян (у 2010 року – 529 чол.);
- у громадських роботах взяли участь 254 чол. (190 чол.);
- з початку 2011 року 137 безробітних проходило професійне навчання та підвищення кваліфікації (у 2010 році – 101 чол. );
- працевлаштовано з наданням роботодавцю дотацій на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних – 38 осіб;
- з початку 2011 року виплачено одноразової допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності безробітними – 14 чол.;
- працевлаштовано на постійне місце роботи після закінчення навчання та підвищення кваліфікації – 80 осіб.
Відсоток виконання завдання Програми зайнятості на 2011 рік з працевлаштування становить 87,9%, з організації громадських робіт – 115,5%, з направлення на професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації – 152,2%, профорієнтаційними послугами охоплено 69,3% незайнятих громадян.
Відповідно до „Порядку реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою – суб’єктом підприємницької діяльності” за період з
Середня тривалість зареєстрованого безробіття зменшилася з 6,6 місяців у 2010 році до 5,7 - у 2011 році. Середньомісячна допомога по безробіттю зросла з початку року на 0,6 % і складає на
Послугами служби зайнятості користується більшість безробітних. Цьому сприяє вдосконалення роботи служби зайнятості у відповідності з Єдиною технологією обслуговування незайнятого населення та впровадження Єдиної інформаційно-аналітичної системи „Служба зайнятості України” на платформі .(NET), розширення можливостей пошуку роботи через Internet, телефонний операторський центр Державної служби зайнятості.
Під впливом вищезгаданих факторів майже не зменшилися обсяги зареєстрованого безробіття: за станом на
Поряд з тим, існує ряд факторів, які негативно чи специфічно впливають на формування ринку праці. Серед них:
- тіньова зайнятість. Протягом 2011 року службою зайнятості зареєстровано 813 трудових угод між найманими працівниками та фізичними особами. Проте, значна частина працюючих громадян, господарюючих суб’єктів та підприємців продовжує уникати реєстрації трудових відносин;
- значне перевиробництво спеціалістів з окремих профілів, у тому числі й тих, які готуються за державним замовленням. В результаті виникла невідповідність професійно-кваліфікаційної структури пропозиції та попиту на місцевих ринках праці, ускладнена низькою трудовою мобільністю населення. Невирішеною залишається проблема прогнозу потреби ринків праці у спеціалістах. При цьому починає проявлятися дефіцит кваліфікованих працівників за робітничими професіями;
- недостатня мотивація до праці: низький рівень середньомісячної заробітної плати працівників, зайнятих у галузях економіки.
ІІ. Основні тенденції соціально – економічного розвитку району
та розвитку ринку праці.
Зайнятість населення району знаходиться у прямій залежності від рівня його соціально-економічного розвитку. В районі визначені галузеві пріоритети формування оптимальної структури господарства з урахуванням місцевих сировинних ресурсів та наявного виробничого потенціалу:
- агропромисловий комплекс з максимальним наближенням його переробної частини до сировинних зон;
- будівництво і промисловість будівельних матеріалів;
- мукомельно-круп'яна і комбікормова промисловість.
Важливими напрямами економічного розвитку району є також нарощування обсягів виробництва на металообробних підприємствах, скляної , мукомельно-круп'яної і комбікормової, поліграфічної промисловості та виробництва будівельних матеріалів.
Пріоритетними напрямками розвитку промисловості визначені:
- активізація інвестиційної діяльності, спрямованої на підтримку високого технічного рівня виробництва;
- впровадження ресурсозберігаючих технологій;
- освоєння нових видів продукції;
- раціональне використання матеріальних та вторинних ресурсів, відходів виробництва.
Одним з найважливіших завдань є ефективне використання існуючих потужностей по переробці сільськогосподарської продукції, що виробляється в колективних підприємствах, фермерських та приватних господарствах району.
Харчова промисловість є галуззю, що орієнтується на переробку сільськогосподарської сировини. Розвиток харчової промисловості пов’язаний із змінами, що відбуваються в усьому агропромисловому комплексі.
Нарощування виробництва продукції сільськогосподарських підприємств – зерна, цукрових буряків, м’яса і молока диктує необхідність концентрації ресурсів на реконструкцію об’єктів переробки та зберігання сільськогосподарської продукції, формування оптимальних за розмірами і спеціалізацією підприємств, створення малих переробних цехів у фермерських господарствах, селянських спілок, тощо.
У 2011 році зросло виробництво:
- на ТОВ „Се Борднетце – Україна” вузлів та деталей до електроустаткування для транспортних засобів – на 46,0% ;
- ТОВ „Завод газового обладнання „Альфагазпромкомплект” виробів із чорного металу на 21,2;%, машини спеціального призначення – 4,0%;
- на ТОВ „Віконт” борошна пшеничного на 6,8%;
- на ВАТ „Комбінат „Будіндустрія” товарного бетону на 48,0%, елементів конструкцій збірних для житлового будівництва на 53,5%;
- на ПАТ „Комбінат по виробництву ШБМ” шлаків для будівництва на 48,4%;
- на ВАТ „Будматеріали” піску, гальки, гравію,щебеню для будівництва на 110,1%;
- на ТОВ „ТЛТ-К” візків для кінного спорту – на 147,9%;
- на ДП „Укрспирт „ Мишковицьке МПД ” спирту етилового – 171,3%, альдегідів – 255,4%;
- на Філія „Склозавод” ТОВ ВКФ „Декор” ємкості для напоїв – 8,3%;
- на ТОВ „М'ясовіта” виробництво м'яса (І категорія) – на 301,1%.
Збільшились обсяги наданих послуг:
- на ТОВ „Тернопільський авто центр „КАМАЗ”- послуг з технічного обслуговування с/г машин – на 47,3%;
- на ВАТ „Тернопільвтормет” – по переробці металобрухту- на 47,3%.
Промисловими підприємствами району протягом 2011 року відвантажено продукції на суму 477532,5 тис. грн., що на 29,4 % більше, ніж за відповідний період минулого року. До Пенсійного фонду сплачено 41909,3 тис. грн., ріст становить до аналогічного періоду минулого року 44,2 %.
Продовжуватиметься робота щодо формування ринкової інфраструктури та розвитку малого підприємництва.
Реалізація пріоритетів у розвитку Тернопільського району передбачає їх подальшу конкуренцію у рамках державних, галузевих та регіональних програм з визначенням обсягів фінансування передбачених заходів:
- Впровадження у виробництво нових технологій, освоєння випуску нових видів конкурентоздатної продукції;
- Нарощування виробництва товарів народного споживання, забезпечення стабільної роботи переробних підприємств;
- Виробництво біопалива;
- Збереження наявних та створення нових робочих місць;
- Збільшення обсягів виробництва за рахунок впровадження сучасних технологічних ліній по переробці зерна.
У сфері зайнятості продовжують існувати проблеми, які є типовими для західного регіону України. Збереження надлишкової чисельності персоналу на підприємствах та в організаціях призведе до поступового вивільнення або звільнення за власним бажанням значної кількості працівників цих підприємств, які за попередні роки скоротили обсяги виробництва. Органи виконавчої влади, служба зайнятості спільно з підприємствами й організаціями здійснюватимуть регулювання ринку праці за рахунок активної політики сприяння зайнятості населення. Проводитиметься робота щодо освоєння додаткових робочих місць, в т. ч. і з гнучкими формами зайнятості на підприємствах і в господарствах усіх форм власності, зменшення рівня прихованого безробіття.
Для підвищення ефективності використання трудових ресурсів, здійснення державної політики зайнятості та соціального захисту працівників вживатимуться заходи щодо детінізації підприємств і підприємців – фізичних і юридичних осіб, які використовують найману працю.
Специфічними соціально-демографічними факторами є вихід на ринок праці випускників загальноосвітніх шкіл, професійно-технічних закладів, вищих навчальних закладів при відсутності для них вакансій, зростання питомої ваги працездатного населення у працездатному віці, нелегальна трудова міграція.
Складний матеріальний стан родин спонукає осіб, які давно втратили роботу, шукати можливість постійного або тимчасового заробітку. Працевлаштування цієї категорії незайнятого населення, як правило ускладнюється недостатньою кваліфікацією, або відсутністю професії, що в свою чергу призводить до їх довготривалого перебування на обліку в службі зайнятості.
Для забезпечення потреб роботодавців у кваліфікованій робочій силі і одночасного вирішення проблем довготривалого та молодіжного безробіття, передбачається активізувати роботу по навчанню, перенавчанню та підвищенню кваліфікації цих категорій незайнятого населення за професіями та спеціальностями, що користуються попитом на ринку праці.
ІІI. Основні показники соціально-економічного розвитку регіону
Найменування показника |
2010 рік (звітні дані) |
2011 рік
|
2012 рік
(прогнозні дані) |
2013 рік
(прогноз-ні дані) |
2014 рік
(прогноз-ні дані) |
||
перше півріччя
|
у цілому за рік
|
перше півріччя (звітні дані) |
у цілому за рік (очікувані дані) |
||||
1. Валовий регіональний продукт, млн. грн. |
х |
958,7 |
х |
1148,0 |
1180 |
1200 |
1250 |
2. Індекс фізичного обсягу валового регіонального продукту, у % до попереднього періоду |
х |
107,6 |
х |
119,7 |
102,8 |
101,7 |
104,2 |
3. Темп зростання (зниження) валової продукції сільського господарства, у % до попереднього періоду |
100,8 |
102,7 |
100,3 |
101,7 |
102,0 |
102,0 |
102,0 |
4. Інвестиції в основний капітал на одну особу, грн. |
914 |
4131 |
1400 |
3560 |
4000 |
4144 |
4200 |
5. Індекси інвестицій в основний капітал, у % до попереднього періоду |
131 |
228 |
140 |
101,2 |
112,4 |
105,6 |
101,4 |
6. Прямі іноземні інвестиції на одну особу, дол. США |
87,5 |
93,6 |
101,4 |
125,9 |
126,1 |
126,4 |
126,7 |
7. Кількість малих підприємств на 10 тис. осіб наявного населення, одиниць |
х |
41,0 |
х |
41,5 |
42,0 |
43,0 |
43,5 |
8. Чисельність наявного населення (у середньому за період), тис. осіб |
х |
64,4 |
х |
64,5 |
64,6 |
64,7 |
64,8 |
9. Наявний дохід у розрахунку на одну особу, грн. * |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
* - на рівні району даний показник не розробляється.
IV. Основні показники ринку праці *
Найменування показника |
2010 рік (звітні дані) |
2011 рік |
2012 рік
(прогнозні дані) |
2013 рік
(прогнозні дані) |
2014 рік
(прогнозні дані) |
||
перше півріччя
|
у цілому за рік
|
перше півріччя (звітні дані) |
у цілому за рік (очікува- ні дані) |
||||
1. Чисельність зайнятого населення віком 15 – 70 років (у середньому за період), тис. осіб – усього |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
з неї зайнятого населення працездатного віку
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2. Рівень зайнятості, у % до чисельності населення:
віком 15 - 70 років |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
працездатного віку
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Чисельність безробітного населення віком 15-70 років, визначена за методологією МОП (у середньому за період), тис. осіб – усього
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
з неї безробітного населення працездатного віку
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Рівень безробіття, визначений за методологією МОП, у % до чисельності економічно активного населення: віком 15 - 70 років |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
працездатного віку
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
* - на рівні району дані показники не розробляються.
V. Показники професійної підготовки
та використання робочої сили
Найменування показника |
2010 рік (звітні дані) |
2011 рік |
2012 рік
(прогнозні дані) |
2013 рік
(прогнозні дані) |
2014 рік
(прогнозні дані) |
||
перше півріччя
|
у цілому за рік
|
перше півріччя (звітні дані) |
у цілому за рік (очікувані дані) |
||||
1. Кількість навчальних закладів, одиниць – усього |
х |
48 |
х |
48 |
48 |
47 |
46 |
у тому числі: |
|
|
|
|
|
|
|
- вищих навчальних закладів ІІІ - ІV рівнів акредитації |
х |
- |
х |
- |
- |
- |
-
|
- вищих навчальних закладів І - ІІ рівнів акредитації |
х |
- |
х |
- |
- |
- |
-
|
- професійно-технічних навчальних закладів |
х |
- |
х |
- |
- |
- |
-
|
2. Кількість випускників навчальних закладів, тис. осіб – усього |
х |
1,1 |
х |
0,87 |
0,88 |
0,86 |
0,86 |
у тому числі:
|
|
|
|
|
|
|
|
- випускників вищих навчальних закладів ІІІ − ІV рівнів акредитації |
х |
- |
х |
- |
- |
- |
- |
- випускників вищих навчальних закладів І − ІІ рівнів акредитації |
х |
- |
х |
- |
- |
- |
- |
- випускників професійно-технічних навчальних закладів |
х |
- |
х |
- |
- |
- |
- |
3. Середньооблікова кількість штатних працівників (без урахування найманих працівників статистично малих підприємств та у фізичних осіб-підприємців), осіб |
10724 |
11127 |
11171 |
11246 |
11260 |
11275 |
11290 |
4. Кількість працівників, які знаходяться у вимушених неоплачуваних відпустках з ініціативи роботодавців, осіб |
405 |
658 |
328 |
366 |
350 |
345 |
340 |
у % до середньо-облікової кількості штатних працівників |
3,8 |
5,9 |
2,9 |
3,2 |
3,1 |
3,0 |
3,0 |
5. Кількість працівників, які працюють у режимі неповного робочого дня (тижня), осіб
|
1399 |
1781 |
1094 |
1261 |
1250 |
1225 |
1200 |
у % до середньооблікової кількості штатних працівників |
13,0 |
16,0 |
9,8 |
11,2 |
11,1 |
10,8 |
10,6 |
6. Кількість працівників, які підвищили свою кваліфікацію, тис. осіб * |
х |
- |
х |
- |
- |
- |
- |
у % до середньооблікової кількості штатних працівників |
х |
- |
х |
- |
- |
- |
- |
7. Кількість працівників, які пройшли професійну підготовку та перепідготовку, тис. осіб * |
х |
- |
х |
- |
- |
- |
- |
у % до середньооблікової кількості штатних працівників |
х |
- |
х |
- |
- |
- |
- |
8. Кількість найманих працівників на малих підприємствах, осіб |
х |
2316 |
х |
2345 |
2360 |
2380 |
2390 |
9. Середньомісячна заробітна плата найманих працівників малих підприємств, грн. |
х |
1017 |
х |
1150 |
1265 |
1350 |
1445 |
* - даний показник на рівні району не розробляється.
Розширення сфери застосування праці шляхом створення нових робочих місць у цілому в районі |
||||||||
1. Створено робочих місць, осіб – усього |
724 |
1529 |
677 |
1200 |
1100 |
1140 |
1180 |
|
з них: - юридичними особами ( на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності та організаційно-правових форм господарювання): осіб у % до загальної кількості створених робочих місць |
255
35,2 |
203
28,3 |
118
17,4 |
175
14,6 |
168
15,3 |
171
15,0 |
180
15,2 |
|
- фізичними особами – підприємцями та іншими фізичними особами – платниками податку з доходів фізичних осіб ( включаючи робочі місця для найманих працівників) осіб у % до загальної кількості створених робочих місць |
469
64,7 |
1326
71,7 |
559
82,6 |
1025
85,4 |
932
84,7 |
969
85,0 |
1000
84,7 |
|
2. Створено робочих місць за видами економічної діяльності, осіб*: - сільське господарство, мисливство та лісове господарство |
724
6
|
1529
32 |
677
25 |
1200
42 |
1100
40 |
1140
49 |
1180
49 |
|
- рибальство, рибництво |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
- добувна промисловість |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
- переробна промисловість |
348 |
509 |
78 |
320 |
235 |
240 |
250 |
|
- виробництво та розподілення електроенергії, газу та води |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
- будівництво |
15 |
70 |
29 |
45 |
47 |
50 |
60 |
|
- торгівля, ремонт автомобілів, побутових виробів та предметів особистого вжитку |
224 |
584 |
360 |
490 |
476 |
480 |
500 |
|
- діяльність готелів та ресторанів |
48 |
119 |
63 |
90 |
109 |
110 |
110 |
|
- діяльність транспорту та зв’язку |
60 |
148 |
86 |
112 |
138 |
140 |
114 |
|
- фінансова діяльність |
- |
1 |
1 |
3 |
1 |
1 |
1 |
|
- операції з нерухомим майном, оренда, інжиніринг та надання послуг підприємцям |
5 |
18 |
6 |
20 |
10 |
10 |
10 |
|
- державне управління |
0 |
2 |
2 |
10 |
3 |
3 |
3 |
|
- освіта |
2 |
2 |
0 |
4 |
0 |
6 |
6 |
|
- охорона здоров’я та надання соціальної допомоги |
5 |
9 |
8 |
8 |
11 |
11 |
11 |
|
- надання комунальних та індивідуальних послуг; діяльність у сфері культури та спорту |
11 |
35 |
19 |
30 |
30 |
40 |
40 |
|
- діяльність домашніх господарств |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|
- діяльність екстериторіальних організацій |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
3. Створено робочих місць у розрізі адміністративно- територіальних одиниць, осіб: ____________________________________________________ |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
* Види економічної діяльності наводяться відповідно до Методики моніторингу створення робочих місць, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від
VІІ. Надання соціальних послуг державною службою зайнятості
(тис. осіб)
Найменування показника |
2010 рік (звітні дані) |
2011 рік
|
2012 рік
(прогнозні дані) |
2013 рік
(прогнозні дані) |
2014 рік
(прогнозні дані) |
||
перше півріччя
|
у цілому за рік
|
перше півріччя (звітні дані) |
у цілому за рік (очікувані дані) |
||||
1. Чисельність незайнятих громадян, які перебували на обліку в державній службі зайнятості протягом звітного періоду |
691 |
1343 |
1064 |
1600 |
1650 |
1660 |
1670 |
з рядка 1: |
|
|
|
|
|
|
|
1.1. На початок періоду |
321 |
321 |
381 |
381 |
400 |
390 |
385 |
1.2. Звернеться протягом періоду |
370 |
1022 |
683 |
1219 |
1250 |
1270 |
1280 |
2. Чисельність незайнятих громадян, працевлаштованих протягом періоду |
179 |
529 |
368 |
680 |
700 |
705 |
710 |
3. Чисельність безробітних громадян, які проходитимуть професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації |
32 |
101 |
64 |
115 |
118 |
120 |
122 |
4. Чисельність незайнятих громадян, залучених до участі в оплачуваних громадських роботах |
91 |
190 |
159 |
240 |
250 |
255 |
257 |
5. Чисельність незайнятих і зайнятих громадян, яким надано інформаційно-консультаційні та профорієнтаційні послуги |
6109 |
10240 |
6048 |
11700 |
11850 |
12000 |
12010 |
6. Чисельність незайнятих громадян, які перебуватимуть на обліку станом на кінець періоду |
271 |
381 |
432 |
400 |
390 |
380 |
375 |
VІІІ. Показники сприяння зайнятості інвалідів
(осіб)
Найменування показника |
2010 рік (звітні дані) |
2011 рік (очікувані дані) |
2012 рік (прогнозні дані) |
2013 рік (прогнозні дані) |
2014 рік (прогнозні дані) |
1. Чисельність працюючих інвалідів * |
350 |
365 |
370 |
385 |
395 |
2. Кількість створених робочих місць за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів |
0 |
9 |
10 |
12 |
14 |
3. Чисельність інвалідів, працевлаштованих за сприяння державної служби зайнятості
|
7 |
7 |
9 |
10 |
11 |
4. Чисельність інвалідів, які проходили професійне навчання – усього |
1 |
1 |
5 |
6 |
5 |
4.1. За рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів |
0 |
0 |
3 |
4 |
4 |
4.2. За направленням державної служби зайнятості |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
5. Кількість наданих підприємствам, установам, організаціям, у тому числі підприємствам, організаціям громадських організацій інвалідів, фізичним особам, які використовують найману працю, дотацій за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів на створення спеціальних робочих місць для працевлаштування інвалідів, зареєстрованих у державній службі зайнятості як безробітні
|
0 |
0 |
1 |
1 |
5 |
________
* Визначається на основі звітних даних за формою №10-ПІ (річна), затвердженою наказом Мінпраці від
ІХ. Заходи щодо поліпшення ситуації у сфері зайнятості населення
на 2012 - 2014 роки
Найменування заходу
|
Виконавці |
Термін виконання |
|
1 |
2 |
3 |
|
Сприяння забезпеченню економіки регіону кваліфікованими кадрами
|
|||
Вивчення обсягів підготовки та стан працевлаштування випускників вищих та професійних навчальних закладів 2012-2014 років |
Відділ освіти, управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації, Тернопільський міськрайонний центр зайнятості |
2012-2014 роки |
|
Забезпечення здійснення заходів щодо проведення належної профорієнтаційної роботи з врахуванням реального стану ринку праці та потреби в фахівцях |
Відділ освіти райдержадміністрації, Тернопільський міськрайонний центр зайнятості |
Постійно |
|
Забезпечення підготовки спеціалістів та робітників масових професій, враховуючи перспективну потребу в кадрах та професійний склад безробітних |
Відділ освіти райдержадміністрації, Тернопільський міськрайонний центр зайнятості |
Постійно |
|
Забезпечення інноваційного характеру розвитку вищої освіти, впровадження активних інформаційних, телекомунікаційних технологій, інтерактивних форм і методів навчання, гнучких навчальних програм перепідготовки, вивчення, узагальнення та обміну позитивним вітчизняним та зарубіжним досвідом. |
Відділ освіти райдержадміністрації |
Постійно |
|
Торгівля і послуги |
|||
Розширити мережу підприємств торгівлі, ресторанного господарства за рахунок нового будівництва, реконструкції та оренди в таких селах Смиківці, Біла, Плотича, Забойки, В. Гаї, Почапинці, Довжанка, Чистилів, Петриків та селищі В.Березовиця. |
Управління економіки райдержадміністрації, Тернопільське Рай СТ, приватні підприємці |
Протягом року |
|
Розширити мережу побутового обслуговування населення району на 2012 рік з урахуванням пропозицій сільських, селищних рад: - ремонт та виготовлення взуття в с. Петриків; - виробництво метало пластикових вікон в с. Острів; - виробництво меблів в с. Романівка; - ремонт та технічне обслуговування автомобілів в селах Острів, Шляхтинці; - надання послуг перукарнями та салонами краси в селах Петриків, Плотича. |
Управління економіки райдержадміністрації, приватні підприємці, сільські і селищні ради |
Протягом 2012 року |
|
Забезпечувати дієвий контроль за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавчих і нормативних документів, що регламентують діяльність підприємств торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг з питань якості товарів і послуг, цінової політики. |
Управління економіки райдержадміністрації, Тернопільська ОДПІ, районна санітарно-епідемічна станція, районний відділ Головного управління МНС України в області, управління державної ветеринарної медицини в районі |
Постійно |
|
Виявити та легалізовувати суб’єкти, що здійснюють підприємницьку діяльність без державної реєстрації, ліквідовувати місця стихійної торгівлі |
Управління економіки, праці і соціального захисту населення райдержадміністрації, Тернопільська об’єднана державна податкова інспекція |
Постійно |
|
Розширення сфери застосування праці, сприяння зайнятості населення
|
|||
Здійснення моніторингу фінансово-економічної діяльності підприємств та організацій міста з метою визначення перспектив їх подальшого розвитку |
Управління економіки райдержадміністрації |
Постійно |
|
Забезпечення розширення сфери прикладання праці за рахунок створення робочих місць - у 2012 році - 1100; - у 2013 році - 1140. - у 2014 році – 1180. |
Управління економіки, праці та соціального захисту населення райдержадміністрації, адміністрації підприємств, установ та організацій району |
Постійно |
|
У межах чинного законодавства вжиття заходів щодо економічного стимулювання та зменшення податкового тиску на підприємства і фізичних осіб - підприємців, що створені колишніми безробітними, в т.ч. за рахунок отримання одноразової виплати допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності |
Об’єднана державна податкова інспекція, виконкоми сільських та селищних рад |
Постійно |
|
Проведення інвентаризації недіючих об’єктів комунальної власності, які можуть бути використані підприємцями для організації власної справи або розширення виробництва. Вироблення механізму пільгового надання зазначених об’єктів у довгострокову оренду. |
Управління економіки райдержадміністрації, виконкоми сільських та селищних рад |
Постійно |
|
Налагодження обміну інформацією про обсяги використання фізичними особами – підприємцями у місті Тернополі найманих працівників |
Тернопільська об’єднана державна податкова інспекція, Тернопільський міськрайонний центр зайнятості |
Щоквартально |
|
В ході структурної перебудови народногосподарського комплексу області з метою створення додаткових робочих місць забезпечення режиму найбільшого сприяння реалізації пріоритетних напрямків розвитку малого підприємництва, а саме: - надання населенню комунальних, побутових та інших послуг та виробництво товарів споживання, в тому числі з місцевої сировини; - виробництво будівельних матеріалів з місцевої сировини та розвиток індивідуального житлового будівництва; - розробка та впровадження природоохоронних технологій, переробка та утилізація вторинної сировини та відходів; - розробка та впровадження наукомістких конкурентоспроможних технологій у сфері енергозбереження, виробництво нових матеріалів, тощо |
Управління економіки, відділ розвитку інфраструктури райдержадміністрації, виконкоми сільських та селищних рад |
Постійно |
|
При приватизації (продажу) збереження існуючої кількості робочих місць |
Виконкоми сільських та селищних рад |
Постійно |
|
З метою забезпечення ефективної зайнятості працівників та їх соціального захисту забезпечити: - попередню професійну перепідготовку працівників, які підлягають вивільненню, з метою їх подальшого використання на інших ділянках виробництв як діючих, так і новостворених; - перепрофілювання окремих виробничих дільниць з метою створення на них нових робочих місць для працівників |
Управління економіки, агропромислового розвитку, праці та соціального захисту населення райдержадміністрації, адміністрації підприємств та організацій спільно з профспілковими комітетами |
Постійно |
|
Вжити заходів щодо збереження робочих місць у закладах культури сільської місцевості: клубах, будинках культури, бібліотеках, музеях |
Відділ культури і туризму, управління економіки, агропромислового розвитку райдержадміністрації, виконкоми сільських та селищних рад |
Постійно
|
|
Здійснення моніторингу щодо наявності вакансій на підприємствах, в установах та організаціях міста з метою скорочення термінів їх укомплектування |
Тернопільський міськрайонний центр зайнятості |
Постійно |
|
Сприяти максимальному залученню до сільськогосподарських робіт місцевого незайнятого населення, в тому числі безробітних. Забезпечити через засоби масової інформації інформування населення про умови роботи та оплати праці, актуальні вакансії району та по Україні |
Управління агропромислового розвитку райдержадміністрації, міськрайонний центр зайнятості |
Постійно |
|
Проводити моніторинг рівня заробітної плати в галузях економіки району, сприяти зростанню рівня заробітної плати, недопущення використання робочої сили з оплатою праці нижче законодавчо встановленого її мінімального розміру |
Управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації, підприємства, установи та організації |
Постійно |
|
Використання робочої сили, регулювання соціально-трудових відносин
|
|||
Сприяння забезпечення державного нагляду і контролю за безумовним виконанням на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності і господарювання та фізичними особами – суб’єктами підприємницької діяльності діючих законодавчих актів про працю та зайнятість з метою забезпечення захисту прав і гарантій найманих працівників, недопущення використання робочої сили без належного оформлення трудових відносин з роботодавцями та дотримання трудових прав працівників при зміні форм власності |
Територіальна державна інспекція праці в області, управління праці та соціального захисту населення, економіки, агропромислового розвитку райдержадміністрації, об’єднана державна податкова інспекція, міськрайонний центр зайнятості |
Постійно |
|
Відповідно до ст.2 Закону України «Про колективні договори» сприяння прийняттю на підприємствах взаємних зобов'язань про першочергові заходи щодо зниження спаду виробництва, запобігання безробіттю, соціального захисту своїх працівників та здійснювати аналіз їх виконання |
Управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації, адміністрації підприємств та організацій спільно з профспілковими комітетами |
Постійно |
|
Забезпечити контроль за встановленням та виплатою заробітної плати на підприємствах усіх форм власності, установах та організаціях не менше встановленого мінімуму. Вжити заходів щодо ліквідації та недопущення появи поточної заборгованості з виплати заробітної плати |
Територіальна державна інспекція праці в області, управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації, керівники підприємств, установ та організацій. |
Постійно |
|
Підвищення професійної якості працівників
|
|||
Організація підготовки, перепідготовки, підвищення професійної кваліфікації громадян із числа безробітних за професіями та спеціальностями, що користуються попитом на ринку праці які забезпечать їх подальше зайняття підприємницькою діяльністю |
Відділ освіти райдержадміністрації, міськрайонний центр зайнятості |
Постійно |
|
Забезпечення здійснення заходів щодо проведення належної профорієнтаційної роботи першочергове направлення на професійне навчання неповнолітніх осіб, а також дітей – сиріт, які звернулися за послугами до міськрайонної служби зайнятості |
Тернопільський міськрайонний центр зайнятості |
Постійно |
|
Забезпечення здійснення моніторингу щодо стану професійного навчання кадрів на виробництві для підвищення якості робочої сили |
Управління праці та соціального захисту населення, агропромислового розвитку райдержадміністрації |
Постійно |
|
Сприяння зайнятості громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці |
|||
Забронювати не менше 11 робочих місць для соціального захисту громадян, які не здатні на рівних конкурувати на ринку праці, в т.ч. для молоді, яка закінчила загальноосвітні школи, професійні навчально-виховні заклади і не отримала направлення на роботу |
Тернопільський міськрайонний центр зайнятості, виконкоми сільських та селищних рад, підприємства, установи і організації району |
У встановлені терміни |
|
Вжиття заходів, спрямованих на збільшення працюючих з числа осіб з обмеженими фізичними можливостями, відповідно до їх індивідуальних програм реабілітації |
Управління праці та соціального захисту населення, економіки, агропромислового розвитку райдержадміністрації, міськрайонний центр зайнятості |
Постійно |
|
Забезпечення можливості навчання інвалідів для здобуття професії, в тому числі за направленням служби зайнятості |
Управління праці та соціального захисту населення, економіки, агропромислового розвитку райдержадміністрації, міськрайонний центр зайнятості |
Постійно |
|
Здійснення контролю за додержанням підприємствами та організаціями всіх форм власності нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів. Активізувати роботу щодо працевлаштування інвалідів |
Управління праці та соціального захисту населення, економіки, агропромислового розвитку райдержадміністрації, міськрайонний центр зайнятості |
Постійно |
|
Надавати дотації роботодавцям на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних, в першу чергу осіб, які потребують додаткового соціального захисту на ринку праці |
Тернопільський міськрайонний центр зайнятості, адміністрації підприємств, установ та організацій району |
2012-2014 роки |
|
Організувати оплачувані громадські роботи в територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) |
Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), міськрайонний центр зайнятості |
Постійно |
|
Забезпечення надання інвалідам консультацій з питань законодавства про працю та зайнятість |
Управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації, міськрайонний центр зайнятості |
Постійно |
|
Регулювання трудових міграцій громадян України, іноземців, прикордонне співробітництво
|
|||
Здійснення підбору робітників відповідно до вимог роботодавців для роботи за кордоном у країнах, які уклали відповідні угоди з Урядом України про взаємне працевлаштування |
Міськрайонний центр зайнятості |
Постійно |
|
Проводення семінарів щодо працевлаштування за кордоном |
Міськрайонний центр зайнятості |
Постійно |
|
Надання пропозицій щодо використання праці іноземних громадян та осіб без громадянства на підприємствах району |
Міськрайонний центр зайнятості, відповідні комісії |
По мірі необхідності |
|
Надання соціальних послуг незайнятим громадянам та профілактика настання безробіття
|
|||
З метою зменшення тривалості пошуку роботи незайнятим населенням та ефективного сприяння роботодавцям у забезпеченні необхідними кадрами передбачити: - інформування населення та роботодавців через електронні та друковані засоби масової інформації про стан ринку праці, гарантії соціального захисту, тощо; - удосконалення профорієнтаційної роботи з безробітними; - систематичну актуалізацію та поповнення банків вакансій, проведення спеціалізованих заходів, організація комп’ютерних класів; - проведення наукових досліджень з найбільш актуальних проблем ринку праці |
Тернопільський міськрайонний центр зайнятості, адміністрації підприємств, установ та організацій району
|
Постійно
|
|
З метою підвищення конкурентноздатності на ринку праці забезпечити професійне навчання та перенавчання безробітних в першу чергу за замовленнями роботодавців та для організації підприємницької діяльності і самозайнятості, за професіями та спеціальностями, що користуються попитом на ринку праці |
Тернопільський міськрайонний центр зайнятості |
Постійно
|
|
Для розширення можливостей працевлаштування молоді, особливо на перше робоче місце, практикувати її першочергове направлення на навчання та перенавчання за професіями згідно з кон’юнктурою ринку праці |
Тернопільський міськрайонний центр зайнятості |
Постійно
|
|
Організація стажування на підприємствах, установах та організаціях безробітних з числа випускників професійно – технічних училищ і вищих навчальних закладів різних рівнів акредитації з метою набуття ними практичних умінь та навичок з виконання професійних обов’язків |
Тернопільський міськрайонний центр зайнятості, адміністрації підприємств, установ та організацій району
|
Постійно
|
|
Працевлаштування на вільні та новостворені робочі місця 700 незайнятих громадян у 2012 році та 705 осіб у 2013 році, які звернуться за сприянням у працевлаштуванні до служби зайнятості. |
Тернопільський міськрайонний центр зайнятості, адміністрації підприємств, установ та організацій району
|
Постійно
|
|
Проведення роботи з орієнтації безробітних громадян на самостійну зайнятість. |
Тернопільський міськрайонний центр зайнятості |
Постійно |
|
Надання дотацій роботодавцям для створення робочих місць для працевлаштування безробітних |
Тернопільський міськрайонний центр зайнятості |
Постійно
|
|
Організація оплачуваних громадських та сезонних робіт для незайнятого населення та працівників, що перебувають у стані вимушеної неповної зайнятості. Сприяти закріплюваності на цих роботах тимчасових працівників |
Тернопільський міськрайонний центр зайнятості, адміністрації підприємств, установ та організацій району
|
Постійно |
|