РАЙОННА ПРОГРАМА
забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на 2013-2015 роки
1. Паспорт програми
1. |
Ініціатор розроблення програми |
Служба у справах дітей обласної державної адміністрації |
2. |
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми |
Розпорядження голови обласної державної адміністрації від 20 серпня 2012 року № 654-од “Про проект обласної програми забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на 2013-2015 роки» |
3. |
Розробник програми |
Служба у справах дітей районної державної адміністрації |
4. |
Співрозробники програми |
Відділ містобудування та архітектури |
5. |
Відповідальний виконавець програми |
Служба у справах дітей районної державної адміністрації, виконавчі комітети сільських/селищних рад |
6. |
Учасники програми
|
Служба у справах дітей, відділ містобудування та архітектури районної державної адміністрації, виконавчі комітети сільських/селищних рад |
7. |
Термін реалізації програми |
2013 – 2015 роки |
8. |
Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми |
Районний бюджет, бюджети сільських/селищних рад |
2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма
Районну Програму забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа (далі – Програма), розроблено на виконання Указу Президента України від 16 грудня 2011 року № 1163/2011 „Про питання щодо забезпечення реалізації прав дітей в Україні” розпорядження голови обласної державної адміністрації від 20 серпня 2012 року № 654-од “Про проект обласної програми забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на 2013-2015 роки», з метою реалізації державної політики щодо забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
Законодавчим підґрунтям для розроблення Програми є Житловий кодекс Української РСР, Закони України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про місцеві державні адміністрації”, “Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування”, “Про житловий фонд соціального призначення”, “Про охорону дитинства”; Указ Президента України “Про питання щодо забезпечення реалізації прав дітей в Україні”; постанов Кабінету Міністрів України від 23 липня 2008 р. № 682 “Деякі питання реалізації Закону України “Про житловий фонд соціального призначення”, від 24 вересня 2008 р. № 866 “Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини”, від 19 березня 2008 р. № 219 “Про встановлення тимчасових мінімальних норм забезпечення соціальним житлом ”.
Питання захисту прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, зокрема - житлових та майнових прав, розвитку сімейних форм виховання, подолання дитячої безпритульності і бездоглядності, профілактики негативних явищ у дитячому середовищі визначено пріоритетними завданнями соціально-економічного розвитку району.
Станом на 01 вересня 2012 року в Тернопільському районі проживало 67 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
На даний час в районі функціонує 1 дитячий будинок сімейного типу, в якому виховується 5 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та 6 прийомних сімей, в яких виховується 7 дітей дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Станом на 01 вересня цього року в інтернатних закладах виховувалось 5 дітей, які перебувають на обліку служби у справах дітей Тернопільської райдержадміністрації.
Із загального числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 13 дітей володіють житлом на правах власності.
За 53 дітьми закріплено право користування житлом, але переважно це житло опікунів, і фактично діти мають право користуватись ним лише до 18 років, або житло батьків, позбавлених батьківських прав, куди діти повернутись не зможуть, а значна частина житла, що належить цим дітям, потребує проведення ремонту.
Аналіз ситуації на місцях показує, що на частину житла, яке є у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, не виготовлені правовстановлюючі документи.
У минулому році із 12 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які досягли повноліття, тільки одна дитина мала житло на правах власності чи користування, 11 дітей цієї категорії житлом були не забезпечені. Зараз ці діти продовжують навчання і забезпечені місцями у гуртожитках навчальних закладів, але після закінчення цих закладів їх потрібно буде забезпечувати впорядкованим соціальним житлом.
Щороку частина дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування,залишаються без будь-якого житла і можливості його придбати.
З державного, обласного та районного бюджетів на вирішення житлових питань дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, кошти не виділялись.
Програма передбачає також вжиття ряду інших заходів щодо дотримання житлових прав дітей-сиріт, дітей,позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
3. Визначення мети програми
Основні положення Програми спрямовані на вирішення пріоритетних завдань державної політики у сфері забезпечення житлових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
Виконання Програми сприятиме реалізації права дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на упорядкування житла, що належить їм на правах власності та на пільгове забезпечення упорядкованим соціальним житлом після завершення їх перебування у відповідних інтернатних установах, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім’ях, завершення терміну піклування над такими дітьми, а також після завершення ними навчання у вищих навчальних закладах, строкової служби у Збройних Силах України, повернення з місць позбавлення волі.
4. Обґрунтування шляхів і засобів реалізації положень програми
Шляхи і засоби реалізації положень Програми:
- ведення обліку нерухомого майна, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування;
- вивчення технічного стану житлових приміщень, що знаходяться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
- надання допомоги у впорядкуванні житла, що знаходиться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
- вивчення потреб у забезпеченні дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа упорядкованим соціальним житлом та ведення відповідного обліку;
- вирішення питання про взяття дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у яких відсутнє житло, на облік громадян, які мають право на отримання соціального житла;
- формування органами місцевого самоврядування житлового фонду соціального призначення для забезпечення потреб дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів районного бюджету, можуть також залучатись кошти з інших джерел відповідно до чинного законодавства. Обсяг фінансування може уточнюватись щороку, виходячи з можливостей районного бюджету та органів місцевого самоврядування.
Строк виконання Програми: 2013-2015 роки.
5. Перелік завдань, заходів програми та результативні показники
№ з/п |
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) |
Очікуваний результат |
1 |
2 |
3 |
1. |
Ведення обліку нерухомого майна, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування |
Збереження житла, що є власністю дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
2. |
Вивчення технічного стану житлових приміщень, що знаходяться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
Проведення у 2013 році обстеження стану житлових приміщень, що знаходяться у власності 29 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. |
3. |
Упорядкування житла, що знаходиться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
Збереження в належному стані житла, до якого будуть повертатись діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, після завершення перебування у відповідних закладах для таких дітей, дитячому будинку сімейного типу, прийомній сім’ї або після завершення терміну піклування над такими дітьми (за потребою). |
4. |
Вивчення потреб у забезпеченні дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа упорядкованим соціальним житлом |
Визначення потреб у забезпеченні соціальним житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, формування бюджетних намірів для вирішення цього питання |
5. |
Ведення обліку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які мають право на отримання житла із житлового фонду соціального призначення |
Вирішення питання про взяття дітей-сиріт та дітей,позбавлених батьківського піклування, у яких відсутнє житло, або якщо повернення до нього неможливе, на облік громадян, які мають право на отримання соціального житла |
6. |
Формування житлового фонду соціального призначення для забезпечення потреб дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа |
Передача в комунальну власність житла, вилученого на підставі судових рішень або визнаного в установленому законом порядку безхазяйним або відумерлим |
7. |
Захист житлових та майнових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
Запобігання незаконному відчуженню житла, право власності чи право користування яким мають діти-сироти чи діти, позбавлені батьківського піклування |
Виконання Програми дасть можливість:
реалізувати право дітей на захист житлових та майнових прав, забезпечити збереження майна, яке належить дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування;
активізувати роботу органів опіки та піклування щодо захисту житлових та майнових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечити постановку на квартирний облік дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, відповідно до чинного законодавства;
сформувати персоніфікований реєстр житла та нерухомого майна, яке належить дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування;
сприяти виготовленню правовстановлюючих документів на житло та майно, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, які перебувають в інтернатних закладах;
вивчити технічний стан житлових приміщень,що знаходяться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
сприяти впорядкуванню житла, що знаходиться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
6. Напрями діяльності та заходи
районної програми забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування,
та осіб з їх числа на 2013-2015 роки
№з/п |
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) |
Перелік заходів програми |
Строк виконання заходу (роки) |
Виконавці |
Джерела фінансування |
Обсяги фінансування (тис. грн) |
Очікуваний результат |
||||||||
2013 рік |
2014 рік |
2015 рік |
|
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||||
1. |
Ведення обліку нерухомого майна, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування |
1) ведення реєстру нерухомого майна дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
2013- 2015 |
Служба у справах дітей райдержадміністрації |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Наявність бази даних щодо належного дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, нерухомого майна |
||||||
2) встановлення опіки над житлом та майном, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, та контроль за станом виконання опікунами обов’язків щодо його належного збереження |
2013- 2015 |
Виконавчі комітети сільських/ селищних рад, служба у справах дітей райдержадміністрації |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Забезпечення збереження та використання нерухомого майна, яке належить дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування |
||||||||
|
|
3) сприяння виготовленню правовстановлюючих документів на житло та майно, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, які перебувають в інтернат них закладах |
2013-2015 |
Служба у справах дітей райдержадміністрації |
Кошти опікунів / піклувальників |
2,0 |
2,0 |
2,0 |
Закріплення права власності на житло та майно, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, які перебувають в інтернат них закладах |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||||
2. |
Вивчення технічного стану житлових приміщень, що знаходяться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
1) створення комісії та проведення обстеження стану житлових приміщень, що знаходяться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та оцінка вартості упоряджувальних робіт з урахуванням встановлених санітарних і технічних вимог |
2013-2015 |
Служба у справах дітей, відділ містобудування та архітектури райдержадміністрації |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Вивчення стану нерухомого майна, яке належить дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, та визначення потреби у фінансових та матеріальних ресурсах |
||||||
3. |
Упорядкування житла, що знаходиться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
1) надання допомоги у проведенні ремонту житла, що знаходиться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які у наступному році будуть повертатись до нього після завершення перебування у відповідних закладах для таких дітей, дитячому будинку сімейного типу, прийомній сім’ї або після завершення терміну піклування над такими дітьми |
2013-2015 |
Виконавчі комітети сільських/селищних рад |
Бюджети сільських/ селищних рад |
|
|
|
Підготовка житла, яке належить дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування для вселення власників
|
||||||
4. |
Вивчення потреб у забезпеченні дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа упорядкованим соціальним житлом |
1) аналіз контингенту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які у наступному році завершують перебування у відповідних закладах для таких дітей, дитячому будинку сімейного типу, прийомній сім’ї або завершується термін піклування над такими дітьми щодо наявності чи відсутності у них права на житло та визначення потреб у забезпеченні їх соціальним житлом |
2013-2015 |
Служба у справах дітей райдержадміністрації |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Визначення потреби у забезпеченні житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, створення банку даних щодо потреб дітей даної категорії в забезпеченні їх житлом |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||||
|
|
2) аналіз контингенту осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які завершують у наступному році навчання у професійно-технічних, вищих навчальних закладах І-ІV рівня акредитації, строкову службу у Збройних Силах України або повертаються з установ, де відбувають покарання у вигляді позбавлення волі, щодо наявності чи відсутності у них права на житло та визначення потреб у забезпеченні їх соціальним житлом |
2013-2015 |
Служба у справах дітей райдерж- адміністрації |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Визначення потреби у забезпеченні житлом осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, створення банку даних щодо потреб осіб даної категорії у забезпеченні їх житлом |
||||||
5. |
Ведення обліку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які мають право на отримання житла із житлового фонду соціального призначення |
1) вирішення питання про взяття дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у яких відсутнє житло, або якщо повернення до нього неможливе, на облік громадян, які мають право на отримання соціального житла
|
2013-2015 |
Виконавчі комітети сільських/ селищних рад |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Забезпечення дотримання права дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського, піклування, які не мають житла на отримання соціального житла |
||||||
|
|
2) ведення обліку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які мають право на отримання соціального житла
|
2013-2015 |
Служба у справах дітей райдержадміністрації, виконавчі комітети сільських/ селищних рад
|
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Захист житлових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||||
6. |
Формування житлового фонду соціального призначення для забезпечення потреб дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа |
3) реконструкція існуючих жилих будинків, а також переобладнання нежилих будинків у жилі |
2013-2015 |
Виконавчі комітети сільських/ селищних рад |
Визначається відповідно до потреби |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Захист житлових та майнових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
1) отримання житла, переданого в дар органам місцевого самоврядування українськими та іноземними юридичними та фізичними особами, міжнародними громадськими організаціями |
2013-2015 |
Районні державні адміністрації, виконком Тернопільської міської ради |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Створення фонду соціального житла для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
||||||
|
|
2) передача в комунальну власність житла, вилученого на підставі судових рішень або визнаного в установленому законом порядку безхазяйним або відумерлим |
2013-2015 |
Виконавчі комітети сільських/ селищних рад |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Створення фонду соціального житла для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
||||||
|
|
3) взяття дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов |
2013-2015 |
Виконавчі комітети сільських/ селищних рад |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Захист житлових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
||||||
|
|
4) у разі надання дитині статусу дитини, позбавленої батьківського піклування, та наявності у такої дитини права власності на житло чи права користування житловим приміщенням батьків, забезпечити звернення до нотаріуса за місцем розташування житла щодо накладання заборони на його відчуження |
2013-2015 |
Служба у справах дітей райдержадміністрації |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Забезпечення контролю за збереженням нерухомого майна яке належить дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, на праві користування чи праві власності |