рішенням районної ради
«19» березня 2013 р. №288
РАЙОННА ЦІЛЬОВА СОЦІАЛЬНА ПРОГРАМА
відпочинку та оздоровлення дітей на період до 2015 року
1. Паспорт програми
1. |
Ініціатор розроблення програми |
Відділ у справах сім’ї, молоді та спорту районної державної адміністрації |
2. |
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми |
Постанова Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 323 "Про організаційне і фінансове забезпечення відпочинку та оздоровлення дітей в Україні", Закон України "Про оздоровлення та відпочинок дітей", розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 № 2056-р "Про схвалення Концепції Державної цільової соціальної програми оздоровлення та відпочинку дітей на період до 2015 року", розпорядження голови обласної державної адміністрації від 11 лютого 2013 року № 49-од „Про проект обласної цільової соціальної програми оздоровлення та відпочинку дітей на період до 2015 року” |
3. |
Розробник програми |
Відділ у справах сім’ї, молоді та спорту районної державної адміністрації |
4. |
Співрозробники програми |
Відділ освіти районної державної адміністрації |
5. |
Відповідальні виконавці програми |
Відділи у справах сім’ї, молоді та спорту, освіти районної державної адміністрації |
6. |
Учасники програми
|
Відділи у справах сім’ї, молоді та спорту, освіти, культури і туризму, управління соціального захисту населення, агропромислового розвитку, фінансове, служба у справах дітей райдерж-адміністрації, районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді районне територіальне медичне об’єднання, Теребовлянське міжрайонне Управління Головного управління Держсан-епідслужби у Тернопільській області, відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, |
7. |
Термін реалізації програми |
2013-2015 роки |
7.1. |
Етапи виконання програми |
- |
8. |
Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми |
районний бюджет |
9. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього, у тому числі: |
490,7 гривень |
9.1. |
Коштів районного бюджету |
490,7 гривень |
2. Визначення проблем, на розв’язання яких спрямована програма
Турбота про здоров'я дітей є одним з основних показників ставлення держави до проблем підростаючого покоління. Разом з тим, саме стан справ у цій сфері викликає занепокоєння. Упродовж останніх років в Україні зберігається тенденція до погіршення стану здоров'я дітей, зумовлена негативними факторами соціально-економічного, екологічного та психоемоційного характеру.
Академія медичних наук України констатує, що 80% випускників шкіл мають хронічні захворювання, що часто призводить до зниження працездатності та соціальної активності молодої людини.
Останні статистичні дані ВОЗ свідчать: захворюваність дітей 7-14 років збільшилася майже на 35 %; зріс кількісний показник дитячої інвалідності.
Причому, фахівці вважають, що близько 75% хвороб у дорослих є наслідком умов життя у дитячі та молоді роки.
Тому збереження здоров'я дітей України, відновлення їх життєвих сил шляхом організації якісного, повноцінного оздоровлення та відпочинку є важливим напрямком державної політики на сучасному етапі.
Залишається високим рівень інвалідності серед дітей, що є одним з найбільш несприятливих явищ у комплексі характеристик стану здоров'я та соціального благополуччя населення. Не вдається уникнути тенденції до зростання кількості дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
Законом України "Про Загальнодержавну програму "Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини" на період до 2016 року" проголошено, що діти мають не тільки особливі потреби, а й громадські, політичні, соціальні, культурні та економічні права. Одним із найважливіших стратегічних завдань нашої держави в забезпеченні соціального захисту дитинства є реалізація їх права на оздоровлення та відпочинок.
В районі проживає 6334 дітей шкільного віку, з них: 990 дітей, які виховуються у малозабезпечених та багатодітних сім’ях, 47 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 178 дітей-інвалідів, 33 дітей, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, 3500 дітей, які перебувають на диспансерному обліку, 300 талановитих та обдарованих, відмінників навчання, 180 дітей працівників агропромислового комплексу та соціальної сфери села.
Протягом літнього періоду 2012 року оздоровчими та відпочинковими послугами охоплено 3400 дітей, з них: 245 забезпечено оздоровленням, 3155 - відпочинком, що становить 53,7% від загальної кількості дітей шкільного віку. З них: 66 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 35 дітей-інвалідів, 421 дитину із багатодітних та малозабезпечених сімей, 77 дітей, які перебувають на диспансерному обліку, 10 дітей, які постраждали від наслідків Чорнобильської катастрофи 236 обдарованих дітей, 179 дітей працівників агропромислового комплексу та соціальної сфери села.
Організація оздоровлення та відпочинку дітей проводилась за кошти державного, обласного, районного бюджетів, коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, спонсорських, меценатських, батьківських коштів тощо.
За рахунок коштів районного бюджету у 2012 році вдалося охопити оздоровленням (21 день) лише 32 дитини, а відпочинком у пришкільних таборах з денним перебуванням учнів (14 днів) - 500 дітей пільгових категорій.
Однак, відповідно до Закону України "Про Загальнодержавну програму "Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини" на період до 2016 року" передбачено охопити оздоровленням та відпочинком не менше ніж 50% дітей шкільного віку, що проживають на території кожної із областей, в тому числі необхідно оздоровити (на 21 день за рахунок придбання путівок до дитячих закладів оздоровлення) 100% дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також 70% дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей. Саме для виконання завдань, передбачених даним законом, необхідно максимально залучати кошти районного бюджету, а також кошти інших джерел, що не суперечать чинному законодавству.
Програма створена для розв’язання наступної проблеми: створення сприятливих умов та реалізація права на якісне оздоровлення і відпочинок дітей.
Терміни, які застосовуються в Програмі, вживаються в значенні, наведеному в статті 1 Закону України „Про оздоровлення та відпочинок дітей”.
3. Визначення мети програми
Метою Програми є створення сприятливих умов та реалізація права на якісне оздоровлення і відпочинок дітей.
Досягнення поставленої мети здійснюватиметься шляхом оздоровчої, організаційно-координаційної та освітньо-виховної діяльності.
Оздоровлення та відпочинок дітей району входить до організаційних заходів проекту програми соціально-економічного та культурного розвитку Тернопільського району на 2013 рік, а також до надання дітям соціальних послуг, які прописані у Стратегії розвитку Тернопільської області на період до 2015 року.
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання програми
Розвиток сфери оздоровлення та відпочинку дітей є передумовою сприятливого соціально-економічного і демографічного майбутнього, отже потребує першочергового вирішення як проблеми національного значення.
Основними шляхами розв’язання проблем у сфері оздоровлення та відпочинку дітей є оздоровча, організаційно-координаційна та освітньо-виховна діяльність.
Виходячи з того, що в районі 990 дітей, які виховуються у малозабезпечених та багатодітних сім’ях, 47 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 178 дітей-інвалідів, з метою надання якісного оздоровлення та відпочинку більшій кількості дітей планується за рахунок коштів районного бюджету надавати дітям путівки лише 1 раз в рік у період дії Програми.
Термін дії програми: 2013-2015 роки.
Середня вартість путівки для даних категорій дітей складає – 2 058 гривень з розрахунку 98 грн/день х 21 день (вартість визначена за результатами закупівель конкурсних торгів, проведених влітку 2012 року) та визначається щорічно.
Видатки, пов'язані з організацією і проведенням оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки планується здійснити за рахунок коштів обласного, районного бюджетів та коштів інших джерел, що не суперечать чинному законодавству.
Ресурсне забезпечення програми
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми |
Етапи виконання Програми |
Усього витрат на виконання Програми, тис. гривень |
||
І |
ІІ |
ІІІ |
||
2013 рік |
2014 рік |
2015 рік |
||
Обсяг ресурсів, усього, у тому числі: |
138,0 |
171,2 |
181,5 |
490,7 |
Районний бюджет |
138,0 |
171,2 |
181,5 |
490,7 |
5. Перелік завдань і заходів програми та результативні показники
Виконання Програми надасть змогу забезпечити досягнення її цілей:
- придбання путівок до дитячих закладів оздоровлення та відпочинку для дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки. Охоплення організованим оздоровленням та відпочинком не менше 50 % дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки щороку під час літніх канікул;
- проведення нарад, семінарів та тренінгів з питань підготовки, проведення оздоровчих кампаній і підведення їх підсумків;
- покращення роботи мережі пришкільних таборів;
- проведення в установленому порядку перевірок дотримання норм харчування та проживання у дитячих закладах;
- забезпечення санітарно-епідемічного нагляду, дотримання вимог протипожежної безпеки, нагляду за підготовкою, відкриттям та функціонуванням дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, дотримання правил безпеки під час перебування в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку дітей;
- організація на базі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку роботу виїзного консультативного пункту районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;
- проведення безкоштовних медичних обстежень працівників, які направляються на роботу до дитячих закладів оздоровлення та відпочинку;
- покращення матеріально-технічної бази дитячих закладів оздоровлення та відпочинку;
- висвітлення інформації про підготовку та проведення оздоровлення та відпочинку дітей, діяльність дитячих закладів оздоровлення та відпочинку району в засобах масової інформації;
- забезпечення надання організаційно-методичної допомоги працівникам дитячих закладів оздоровлення та відпочинку з питань організації відпочинку та оздоровлення дітей. Проведення методичних занять із студентами, які будуть направлені на практику в дитячі заклади оздоровлення та відпочинку;
- проведення зустрічей, семінарів та лекцій з підлітками, схильними до правопорушень, напередодні відкриття оздоровчих сезонів та під час оздоровчих кампаній в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку. Розширення маршрутів туристичних поїздок, подорожей, походів;
7. Напрями діяльності та заходи програми
№ п/п |
Назва напряму діяльності |
Перелік заходів програми |
Строк виконання заходу |
Виконавці |
Джерела фінансування |
Орієнтовні обсяги фінансування (вартість) тис. гривень, у тому числі |
Очікуваний результат |
||
2013 |
2014 |
2015 |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
1. |
Оздоровча діяльність |
1.1. Придбання путівок до дитячих закладів оздоровлення для дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки |
Щороку |
Відділ освіти райдерж-адміністрації |
Районний бюджет |
77,0 |
100,0 |
100,0 |
Охоплення організованим оздоровленням та відпочинком протягом літніх канікул ді-тей, які потребу-ють особливої соціальної уваги та підтримки щороку |
|
1.2. Організація роботи (забезпечення харчуванням) пришкільних таборів з денним перебуванням учнів |
Щороку |
Відділ освіти райдерж-адміністрації |
Районний бюджет |
60,0 |
70,0 |
80,0 |
Охоплення орга-нізованим оздоров-ленням та відпо-чинком протягом літніх канікул ді-тей, які потребу-ють особливої соціальної уваги та підтримки щороку |
|
|
1.3. Забезпечення оздоровлення дітей району, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки за путівками управління у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації в обласних та всеукраїнських оздоровчих закладах. |
Щороку |
Відділ у справах сім’ї, молоді та спорту райдерж-адміністрації |
Районний бюджет |
1,0 |
1,2 |
1,5 |
Охоплення орга-нізованим оздоров-ленням та відпо-чинком протягом року дітей, які по-требують особли-вої соціальної ува-ги та підтримки щороку відповідно до плану розподілу путівок |
|
|
|
1.4. Забезпечення оздоровлення дітей району, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки за путівками структурних підрозділів облдержадміністрації в обласних та всеукраїнських оздоровчих закладах. |
Щороку |
Управління праці та соці-ального захис- ту населення, агропромисло-вого розвитку райдержадміні-страції, районне територіальне медичне об’єднання |
Не потребує фінансування |
- |
- |
- |
Охоплення організаційним оздоровленням та відпочинком протягом року дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки |
2. |
Організаційно-координаційна діяльність |
2.1. Проводити наради, семінари-навчання з питань підготовки, проведення оздоровчих кампаній і підведення їх підсумків |
Щороку |
Відділи освіти, у справах сім’ї, молоді та спор-ту райдержад-міністрації |
Не потребує фінансування |
- |
- |
- |
Проведення одного семінару щороку |
|
2.2. Проводити щорічний районний конкурс на кращу навчально-культурну програму оздоровлення |
Щороку |
Відділ освіти райдерж-адміністрації |
Не потребує фінансування |
- |
- |
- |
Проведення щороку районного конкурсу щодо організації оздоровлення |
|
|
2.3. Здійснювати обстеження дитячих закладів оздоровлення та відпочинку району щодо стану підготовки до проведення літніх оздоровчих кампаній, проводити в установленому порядку перевірки дотримання норм проживання та харчування у дитячих закладах. |
Щороку |
Відділ освіти райдержадміні-страції, район-ний відділ управління Держтехноген-безпеки в області, Теребовлянсь-ке міжрайонне Управління Головного управління Держсанепід-служби в області |
Не потребує фінансування |
- |
- |
- |
Покращення якості надання дітям послуг з оздоровлення та відпочинку |
|
|
2.4. Забезпечувати санітарно-епідеміологічний нагляд, дотримання вимог протипожежної безпеки, нагляд за підготовкою, відкриттям та функціонуван-ням дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, дотриманням правил безпеки під час перебування в дитя-чих закладах оздоровлення та відпочинку дітей. |
Щороку |
Районний від-діл управління Держтехноген-безпеки в об-ласті, Теребов-лянське міжра-йонне Управ-ління Головно-го управління Держсанепід-служби в області |
Не потребує фінансування |
- |
- |
- |
Попередження спалахів інфекційних захворювань, пожеж, нещасних випадків |
|
|
2.5. Організувати на базі дитячих закладів оздоровлен-ня та відпочинку роботу мобільного консультативного пункту районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді |
Щороку протягом літнього періоду |
Районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді |
Не потребує фінансування |
- |
- |
- |
Надання дітям психолого-педагогічної та соціальної допомоги |
|
|
2.6. Для забезпечення дотримання норм збалансованого харчування дітей розробити та затвердити картотеку страв, погоджену із санітарно-епідеміологічною службою. |
До червня 2013 року |
Відділ освіти райдержадміністрації |
Не потребує фінансування |
- |
- |
- |
Забезпечення якості харчування в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку |
|
|
2.7. Направляти до дитячих закладів оздоровлення та відпочинку кваліфікованих медичних працівників; проводити безкоштовне медичне обстеження працівників, які направляються на роботу до дитячих закладів оздоровлення та відпочинку.
|
Щороку |
Районне територіальне медичне об’єднання |
Не потребує фінансування |
- |
- |
- |
Організація якісного медичного обслуговування у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку |
|
|
2.8. Сприяти залученню під-приємств агропромислового комплексу району до надання фінансової та матеріальної допомоги в організації літнього оздоровлення та відпочинку дітей працівників агропромислового комплексу. |
Щороку |
Управління агропромислового розвитку райдержадміністрації |
Не потребує фінансування |
- |
- |
- |
Забезпечення якісними послугами з оздоровлення та відпочинку дітей працівників агропромислового комплексу |
|
|
2.9. Висвітлювати інформацію про підготовку та проведення оздоровлення та відпочинку дітей, діяльність дитячих закладів оздоровлення та відпочинку області в засобах масової інформації. |
Щороку |
Відділ внутрішньої політики апарату райдержадміністрації, районна газета «Подільське слово» |
Не потребує фінансування |
- |
- |
- |
Інформування громадськості щодо підготовки і проведення оздоровчої кампанії, популяризація системи оздоровлення та відпочинку району |
|
3. |
Освітньо-виховна діяльність |
3.1. Забезпечити надання організаційно-методичної допомоги працівникам дитячих закладів оздоровлення та відпочинку з питань організації відпочинку та оздоровлення дітей. Розробити методичні рекомендації щодо діяльності пришкільних таборів з денним перебуванням учнів |
Щороку |
Відділ освіти райдерж-адміністрації |
Не потребує фінансування |
- |
- |
- |
Вдосконалення виховної роботи з дітьми у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку |
|
|
3.2. Проводити зустрічі, семінари та лекції з підлітками, схильними до правопорушень, напередодні відкриття оздоровчого сезону та під час оздоровчої кампанії в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку. |
Щороку у ІІ, ІІІ кварталах |
Служба у справах дітей райдержадміністрації, РВ УМВС України в області |
Не потребує фінансування |
- |
- |
- |
Профілактика негативних проявів у дитячому середовищі |
|
|
3.3. Проводити концертні програми, театралізовані і культурологічні заходи в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, спортивні змагання. Розширити маршрути туристичних поїздок, подорожей, походів. |
Щороку |
Відділи культури і туризму, освіти, у справах сім’ї, молоді та спорту райдерж-адміністрації |
Не потребує фінансування |
- |
- |
- |
Розвиток дітей, реалізація творчих здібностей |
|
Всього
|
138,0 |
171,2 |
181,5 |
490,7 |
||||
Районний бюджет |
138,0 |
171,2 |
181,5 |
490,7 |