ДокументиАрхів VI скликанняРегуляторні акти → Аналіз регуляторного впливу до проекту «Порядку обліку об’єктів нерухомого майна на території Тернопільського району Тернопільської області»

 Аналіз регуляторного впливу

до проекту «Порядку обліку об’єктів

нерухомого майна на території

Тернопільського району Тернопільської області»

 

 

1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання.

Відповідно до пункту 1.4 Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24.05.2001 р. № 127, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10.07.2001 за № 582/5773, зі змінами, внесеними наказом Мінрегіону України від 28.12.2012 № 658, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.12.2012 за № 2212/22524, технічна інвентаризація об’єктів нерухомого майна проводиться суб’єктами господарювання, у складі яких працюють один або більше виконавців робіт з технічної інвентаризації, які пройшли професійну атестацію у Мінрегіоні України та отримали кваліфікаційний сертифікат відповідно до статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» та постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 554 «Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури».

Однак на рівні закону не визначено хто відповідає за достовірність даних та неможливості виникнення двох, трьох і більше інвентарних справ на один об’єкт нерухомості, що веде вже до зловживання службовим становищем, порушення законодавства та прав власників нерухомості. А органи місцевого самоврядування та органи державної влади лишаються взагалі точної інформації щодо об’єктів нерухомості.

Таким чином існує потреба у державному регулюванні. Предметом регулювання є відносини між регуляторним органом та суб’єктами господарювання, громадянами.

 

2. Визначення цілей державного регулювання.

Ціллю державного регулювання є вдосконалення регулювання діяльності по технічній інвентаризації об’єктів нерухомого майна шляхом :

-                                    обліку об’єктів нерухомого майна, отримання інформації про їх кількісний та якісний стан, приналежність, технічний стан та його вартість.

 

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей.

 

Можливі способи досягнення цілей

Оцінка способу

Причини відмови від альтернативних способів

збереження чинного регулювання

залишає невпорядкованими відносини між державними органами та суб’єктами господарювання в частині (проведення) виконання робіт по технічній інвентаризації об’єктів нерухомого майна

-            неповна відповідність принципам регуляторної політики;

-            проблема не розв’язується, залишається неузгодженість з вимогами чинного законодавства

обраний спосіб (затвердження Порядку)

забезпечує досягнення цілей державного регулювання, повністю відповідає потребам у вирішенні проблеми

забезпечує досягнення визначених цілей;

відповідає принципам державної регуляторної політики;

упорядковує відносини між державними органами та суб’єктами господарювання

 

Тому єдиним способом вирішення проблеми є прийняття відповідного регуляторного акта.

 

4. Механізм та засоби, що пропонуються для розв’язання проблеми.

Для досягнення цілей, визначених у другому розділі АРВ, проектом зазначеного регуляторного акта передбачено затвердити «Порядок обліку об’єктів нерухомого майна на території Тернопільського району Тернопільської області».

Порядком передбачається :

- забезпечити ведення обліку об’єктів нерухомого майна (відмінних від земельної ділянки), функції поточної систематизації, поповнювання, використання та подальшого збереження напрацьованої бази матеріалів технічної інвентаризації.

 

5. Можливість досягнення визначених цілей у разі затвердження регуляторного акта.

На дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути зміни до законодавства, які суперечитимуть нормам викладеним у даному акті.

 Оцінка можливості впровадження акта висока. Вимоги, встановлені актом є простими для їх виконання.

Реалізація вимог запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових витрат Державного бюджету. Державний нагляд за додержанням вимог акта здійснюється в установленому законом порядку.

Затвердження та оприлюднення Порядку у встановленому порядку забезпечить доведення його положень до відома суб’єктів господарювання, громадян та органів виконавчої влади.

 

6. Визначення очікуваних результатів прийняття (затвердження) запропонованого регуляторного акта.

Аналіз вигод та витрат :

Сфери впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси держави (району)

1.Прозорість сфери надання послуг

2.Реалізація регуляторних функцій держави

3.Посилення довіри до органів державної влади, які стоять на захисті прав і інтересів суспільства

 

Відсутні

Інтереси суб’єктів господарювання і громадян

1.Скорочення часових витрат, пов’язаних з виконанням законодавчих актів

2. Створення сприятливих умов для володіння, користування та розпорядження об’єктами нерухомого майна

 

Відсутні

 

   7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта.

Строк дії акта необмежений у часі з моменту його прийняття.

 

8. Показники результативності регуляторного акта.

Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі АРВ, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі показники :

- кількість суб’єктів господарювання на яких поширюватиметься дія акта на всі  суб’єкти підприємницької діяльності та/або фізичні особи, які мають наміри щодо виконання робіт по технічній інвентаризації об’єктів нерухомого майна

- додаткові витрати з державного та місцевого бюджетів пов’язаних із дією акта не передбачені

- кількість прийнятих в експлуатацію об’єктів після проведення реконструкцій чи капітального ремонту, новозбудованих.

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності регуляторного акта.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється кожні три роки, починаючи з дня виконання заходів із повторного відстеження.

Відповідні відстеження будуть проводитись шляхом аналізу статистичних даних.