рішенням районної ради
№ 354 від 20.12. 2013 р.
РАЙОННА ПРОГРАМА
«ПИТНА ВОДА на 2013-2020 роки»
- Паспорт програми
1. |
Ініціатор розроблення програми |
Відділ розвитку інфраструктури районної державної адміністрації |
2. |
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми |
Загальнодержавна програма «Питна вода України» на 2006-2020 роки |
3. |
Розробник програми |
Відділ розвитку інфраструктури районної державної адміністрації |
4. |
Співрозробники програми |
Житлово-комунальні підприємства району |
5. |
Відповідальний виконавець програми |
Житлово-комунальні підприємства району, виконкоми сільських, селищних рад, відділ розвитку інфраструктури районної державної адміністрації |
6. |
Учасники програми |
Житлово-комунальні підприємства району, виконкоми сільських, селищних рад, відділ розвитку інфраструктури районної державної адміністрації |
7. |
Термін реалізації програми |
2013 – 2020 роки |
7.1. |
Етапи виконання програм (для довгострокових програм) |
- |
9.
|
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього,
|
1975,0 тис. гривень
|
|
у тому числі:
|
|
9.1 |
коштів місцевих бюджетів |
1275,0 тис. гривень |
9.2 |
коштів державного бюджету |
400,0 тис. гривень |
9.3 |
коштів з інших джерел |
300,0 тис. гривень
|
- Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма
Програма «Питна вода на 2013-2020 роки» (далі – Програма) спрямована на дотримання та реалізацію ряду заходів щодо забезпечення населення якісною питною водою відповідно до законів України „Про питну воду та питне водопостачання”, „Про Загальнодержавну програму „Питна вода України” на 2006– 2020 роки”.
Забезпечення населення району питною водою є однією з головних проблем, розв’язання якої необхідне для збереження здоров’я, поліпшення умов діяльності і підвищення рівня життя населення
Водні ресурси району представлені поверхневими (транзитні і місцевий стік річок) і підземними водами. Важливою особливістю водних ресурсів є те, що підземні води по всій території району гідравлічно зв’язані з поверхневим (річковим стоком), а тому водні ресурси визначаються загальним об’ємом річкового стоку. Щорічно якість питної води в ряді населених пунктів району погіршується через забруднення водоносних горизонтів в результаті сільськогосподарської діяльності, відсутність санітарно-захисних зон тощо. Виходячи з цього, підвищується значення водоохоронних заходів, направлених на попередження виснаження водопостачання, поліпшення якості поверхневих і підземних вод, економічного використання питної води.
У водопровідно-каналізаційному господарстві району накопичилась значна кількість проблем, які потребують негайного вирішення.
У ветхому та аварійному стані знаходиться значна частина мереж водопостачання та водовідведення. Втрати питної води під час її транспортування та розподілу становлять від 15 до 28 % по району.
Більшість водопровідних мереж експлуатуються 40-50 років без заміни і капітальних ремонтів. Тривала експлуатація водопровідних мереж і обладнання без ремонту, їх фізична зношеність та часті прориви негативно впливають на якість питної води, що сприяє бактеріологічній забрудненості безпосередньо в розподільчих мережах.
Органи місцевого самоврядування не проводять відповідну роботу щодо збереження навколишнього природного середовища шляхом реконструкції існуючих та будівництва нових мереж водовідведення по населеним пунктам.
Матеріально-технічна база підприємств водо-каналізаційного господарства – слабка, насосне обладнання – енергоємне, парк машин та механізмів – не оновлюється, через незадовільний фінансовий стан підприємств відсутність можливість використання сучасних матеріалів, енергозберігаючого насосного обладнання тощо. Враховуючи те, що нове будівництво практично не здійснюється і не виконуються у повному обсязі капітальні та поточні ремонти, це призводить до різкого погіршення технічного стану споруд і мереж та зниження якості наданих послуг з водопостачання.
Проблемним питанням залишається централізоване водопостачання сільського населення. Сільські водопроводи експлуатуються незадовільно, водогінні споруди колишніх сільськогосподарських підприємств передані місцевим органам самоврядування без необхідної виробничої бази та штату по обслуговуванню. Заміна форм власності та передача сільських водопроводів на баланс органів місцевого самоврядування загострили проблему забезпечення населення питною водою гарантованої якості. Водопроводи знаходяться в незадовільному технічному стані.
Тарифи на послуги питного водопостачання та водовідведення для населення не відшкодовують витрат на виробництво, не враховують інвестиційної складової, що обумовлюють збитковість функціонування підгалузі в цілому..
Виконання Програми передбачає насамперед забезпечення населення району якісною питною водою в достатній кількості через підвищення ефективності та надійності функціонування систем водопостачання і водовідведення та поліпшення якості її послуг з одночасним зниженням нераціональних витрат і втрат у процесі надання цих послуг, вдосконалення стану технічного обладнання та заміна зношених мереж існуючих водопроводів та будівництво нових водопроводів до населених пунктів, а також відновлення, охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання
3. Визначення мети програми
Метою Програми є покращення забезпечення населення району питною водою нормативної якості в межах науково обґрунтованих нормативів (норм) питного водопостачання; реформування та розвиток водопровідно-каналізаційної мережі, підвищення ефективності та надійності її функціонування; поліпшення на цій основі стану здоров’я населення; відновлення, охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання.
Для досягнення цієї мети необхідне вирішення завдань щодо попередження забруднення джерел питного водопостачання, забезпечення їх відповідності санітарно-епідеміологічним вимогам, підвищення ефективності та надійності функціонування систем водопостачання і водовідведення за рахунок реалізації водоохоронних, технічних, санітарних заходів, контролю якості питної води, розвитку систем забору, транспортування питної води та водовідведення, господарського механізму водокористування, що стимулює економію питної води, у тому числі за рахунок державної підтримки розвитку та сталого функціонування водопровідно-каналізаційної мережі.
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблем, обсяги та джерела фінансування, строки та етапи виконання програми
Дана Програма буде реалізуватися шляхом:
- поглиблення демонополізації водопровідно-каналізаційної галузі, створення конкурентного середовища на ринку послуг з водопостачання та водовідведення;
- забезпечення беззбиткового функціонування підприємств водо-каналізаційного господарства;
- технічного переоснащення водо-каналізаційного господарства району, скорочення питомих показників використання енергетичних і матеріальних ресурсів на виробництво послуг з водопостачання та водовідведення;
- підвищення рівня та якості послуг з водопостачання та водовідведення;
- реконструкція існуючих та будівництво нових централізованих систем водопостачання та водовідведення;
- раціонального використання джерел водопостачання.
Фінансування програми щодо реалізації інвестиційних проектів, у тому числі пілотних проектів у сфері водо-каналізаційного господарства здійснюється шляхом цільового фінансування відібраних на конкурсній основі проектів.
Фінансування проводитиметься із державного, обласного, місцевих бюджетів, кошти населення та джерел не заборонених чинним законодавством.
5. Перелік завдань і заходів програми та результативні показники
Протягом терміну дії Програми для досягнення її мети заплановано здійснити ряд заходів:
Виконання Програми здійснюється за такими основними напрямами:
- охорона і раціональне використання джерел питного водопостачання;
- забезпечення беззбиткового функціонування підприємств водопровідно-каналізаційного господарства;
- розвиток та реконструкція систем водопостачання та водовідведення;
- забезпечення підприємств питного водопостачання та водовідведення ресурсо- та енергозберігаючими технологіями підготовки питної води та очищення стічних вод і відповідним обладнанням та приладами контролю.
Очікувані результати виконання Програми:
Виконання Програми дасть можливість забезпечити:
- реалізацію державної політики у сфері питної води та питного водопостачання;
- підвищення рівня якості послуг, що надаються населенню з питного водопостачання та водовідведення;
- населення району, підприємства, установи та організації питною водою нормативної якості в межах науково обґрунтованих нормативів питного водопостачання;
- поліпшення санітарно-епідеміологічної ситуації щодо забезпечення питною водою та зниження на цій основі захворюваності населення;
- охорону і раціональне використання джерел питного водопостачання та поступове їх відновлення;
- впровадження на підприємствах питного водопостачання та водовідведення сучасних технологій, матеріалів, реагентів, обладнання тощо;
- підвищення ефективності функціонування підприємств питного водопостачання та водовідведення;
- зниження вартості матеріальних і енергетичних ресурсів у процесі питного водопостачання та водовідведення;
- модернізацію інфраструктури підприємств питного водопостачання;
- оптимальне співвідношення рівня витрат на оплату послуг питного водопостачання та доходів населення.
Ресурсне забезпечення районної Програми «Питна вода на 2013-2020 роки
Фінансування заходів Програми планується проводити в межах коштів місцевих бюджетів, коштів обласного та державного бюджетів та залучених коштів населення та інвесторів, що не заперечать чинному законодавству.
6. Напрями діяльності та заходи програми
Напрями діяльності та заходи програми наведені у додатку 1 до цієї програми.
- Координація та моніторинг за ходом виконання програми
Координацію, моніторинг та взаємне інформування між виконавцями програми здійснює відділ розвитку інфраструктури районної державної адміністрації.