ПРОГРАМА організації рятування людей на водах об’єктах Тернопільського району на 2015-2019 роки |
||
|
|
1. Паспорт програми |
1. |
Ініціатор розроблення програми |
Сектор з питань цивільного захисту районної державної адміністрації |
2. |
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми |
Кодекс цивільного захисту України (статті 22, 23, 48), Бюджетний кодекс України (п. 11, стаття 91), Водний кодекс України (стаття 47), розпорядження Президента України від 14 липня 2001 року №190/2001-рп „Про невідкладні заходи щодо запобігання загибелі людей на водних об’єктах”, постанови Кабінету Міністрів України від 6 березня 2002 р. № 264 „Про затвердження Порядку обліку місць масового відпочинку населення на водних об’єктах” та від 9 січня 2014 р. № 11 „Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту”, накази МНС України від 03.12.2001 № 272 „Про затвердження Правил охорони життя людей на водних об’єктах України”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 01.02.2002 за №95/6383, та від 23.11.2012 № 1342 „Про затвердження Положення про водолазну службу МНС України”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14.12.2012 за № 2089/22401
|
3. |
Розробник програми |
Сектор з питань цивільного захисту районної державної адміністрації
|
4. |
Співрозробники програми |
Районний відділ Управління ДСНС України в області, рятувально-водолазна служба області Товариства рятування на водах України (далі – РВС області)
|
5. |
Відповідальний виконавець програми |
Сектор з питань цивільного захисту районної державної адміністрації |
6. |
Учасники програми |
Районний відділ Управління ДСНС України в області, РВС області, виконавчі комітети сільських та селищних рад, власники та орендарі водних об’єктів |
Термін реалізації програми |
2015-2019 роки |
|
|
||
1) |
етапи виконання програми |
І етап – 2015 рік; ІІ етап – 2016-2017 роки; ІІІ етап – 2018-2019 роки |
8. |
Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми |
Обласний, районний, сільський та селищний бюджети |
|
||
9. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, в тому числі: |
7255 тис. гривень |
1) |
коштів обласного бюджету |
7155 тис. гривень |
|
||
2) |
коштів районного бюджетів |
100 тис. гривень |
3) |
коштів інших джерел |
– |
2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма
Програма заходів з організації рятування на водах Тернопільського району на 2015-2019 роки (далі – Програма) розроблена на виконання Кодексу цивільного захисту України, Бюджетного кодексу України, Водного кодексу України та інших нормативно-правових документів щодо здійснення заходів з організації рятування на водах.
На території району протікає три річки та велика кількість потічків загальною довжиною
Такий гідрологічний стан зобов’язує до вирішення питань щодо створення безпечних місць для масового відпочинку населення на воді та рибальства.
Водні об’єкти становлять небезпеку та загрозу життю людей в усі пори
року.
Основними причинами загибелі людей на водних об’єктах є:
- недостатній рівень та ефективність інформаційно-профілактичної роботи серед населення з питань запобігання нещасним випадкам на водних об’єктах;
- недотримання громадянами правил поведінки на воді, купання у нетверезому стані, необережність при ловлі риби тощо;
- низька оперативність рятувальних підрозділів при реагуванні на нещасні випадки на воді;
- зволікання органів місцевого самоврядування, власників та орендарів водних об’єктів щодо визначення місць відпочинку населення на воді, купання та рибальства;
- невпорядкованість більш як на 90% водних об’єктів місць для відпочинку та купання, відсутність на них попереджувальних та інформаційних знаків, а також рятувальних постів;
- низький рівень ефективності заходів щодо попередження нещасних випадків і надзвичайних ситуацій на воді, в першу чергу у сільській місцевості.
Загибель людей може бути спричинена проривом гідротехнічних споруд на водних об’єктах, які потребують систематичного обстеження рятувально-водолазними підрозділами.
Згідно з Бюджетним кодексом України фінансування заходів з організації рятування на водах повинно здійснюватись за рахунок видатків місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів. Через недостатність фінансування, оскільки кошти на заходи передбачаються тільки в обласному бюджеті, рятувально-водолазна служба м. Тернополя і Тернопільського району знаходиться у скрутному становищі.
Здійснюється фінансування видатків в основному на заробітну плату працівникам служби та оплату комунальних послуг. На придбання основних засобів, водолазного спорядження, обслуговування та ремонт плавзасобів і приміщень кошти практично не виділяються.
Термін придатності до безпечного використання водолазного спорядження та рятувальних засобів в основному давно закінчився.
Одним з гострих і проблемних питань у забезпеченні охорони життя людей на водних об’єктах району є фінансування рятувально-водолазної служби, низькі посадові оклади, відсутність коштів на підготовку спеціалістів-водолазів, оновлення матеріально-технічної бази.
3. Мета програми
Метою програми є комплексне розв’язання проблем захисту населення від надзвичайних ситуацій на водних об’єктах, попередження нещасних випадків, пошук та рятування потерпілих на воді, створення умов безпечного користування водними об’єктами в інтересах окремої людини та громадськості району.
В основу реалізації програми покладено принцип об’єднання зусиль виконавчих комітетів сільських, селищних рад, власників та орендарів водних об’єктів, районного відділу Управління ДСНС України в області, РВС області, сезонних рятувальних постів для виконання завдань із запобігання та реагування на надзвичайні ситуації на водних об’єктах району, недопущення загибелі людей на воді.
Мета програми відповідає пріоритетним напрямкам розвитку району.
4. Шляхи і засоби розв’язання проблеми, обсяги та джерела фінансування
Оптимальним варіантом розв’язання проблеми є реалізація державної політики у сфері здійснення заходів з організації рятування на водах шляхом залучення відділення ВРР Управління ДСНС України в області, РВС області, виконавчих комітетів сільських та селищних рад , власників та орендарів водних об’єктів, сезонних рятувальних постів до виконання завдань із запобігання та реагування на надзвичайні ситуації на водних об’єктах району.
Виконання програми планується здійснити практичною реалізацією правових, організаційних та матеріально-технічних заходів для виконання завдань із запобігання загибелі людей на воді.
Програма передбачає:
- проведення профілактичної та інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення щодо дотримання правил поведінки на воді, безпеки при користуванні водними об’єктами, надання першої та долікарської допомоги при рятуванні постраждалих на воді, методичне забезпечення даної роботи;
- створення місць для безпечного масового відпочинку населення на воді шляхом здійснення реєстрації, паспортизації, комплексної оцінки і обстеження водних об’єктів та гідротехнічних споруд;
- здійснення першочергових заходів щодо розвитку та матеріально-технічного забезпечення рятувально-водолазних підрозділів, оснащення їх необхідним водолазним спорядженням, рятувальними засобами та технікою;
- підвищення оперативності реагування на нещасні випадки і надзвичайні ситуації на воді;
- утримання та забезпечення діяльності РВС області зі здійснення заходів з аварійно-рятувального обслуговування на водних об’єктах району, попередження загибелі та безпеки людей.
Обсяги фінансування
Фінансове забезпечення програми передбачається за рахунок коштів обласного, районного бюджетів, з урахуванням наявного фінансового ресурсу.
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, становить 7255 тис. гривень, із них: 7155 тис. гривень з обласного бюджету, 100 тис. гривень з районного бюджету.
Ресурсне забезпечення програми
|
|
|
|
|
|
тис. гривень |
|
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми |
По роках |
Усього витрат на виконання програми |
|
||||
І етап |
ІІ етап |
ІІІ етап |
|
||||
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
|
||
районного бюджету |
- |
25 |
25 |
25 |
25 |
100 |
|
сільського, селищного бюджету |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
інші джерела |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Районній раді необхідно здійснити укладання угод з Тернопільською обласною радою щодо передачі зазначених видатків на фінансування програми.
5. Перелік завдань, заходів програми та результативні показники
Основними завданнями та заходами програми є:
- підготовка та проведення лекцій, семінарів, бесід, виступів по радіо, телебаченню, публікації в місцевих газетах з питань запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та нещасних випадків на воді;
- виконання завдань щодо безпеки людей під час проведення масових заходів на водних об’єктах (на свята Івана Купала, Водохреща тощо);
- визначення пляжів, місць масового відпочинку населення на воді, погодження їх з органами місцевого самоврядування, орендарями та власниками водних об’єктів;
- здійснення рятувально-водолазними підрозділами обстеження і очищення від сторонніх предметів підводної частини акваторії пляжів та місць відпочинку на водних об’єктах, видача відповідних паспортів;
- утворення та підготовка сезонних рятувальних постів у місцях масового відпочинку населення на водних об’єктах району;
- проходження медичного огляду працівниками РВС області;
- оснащення рятувально-водолазним спорядженням, плавзасобами, рятувальними засобами і технікою;
- ремонт водолазного спорядження та забезпечення пально-мастильними матеріалами РВС області;
- проведення щорічного технічного огляду плавзасобів та техніки РВС області;
- утримання та забезпечення діяльності РВС області.
У результаті виконання програми буде забезпечено повноцінне функціонування системи запобігання та реагування на надзвичайні ситуації на водних об’єктах району, яке дозволить:
- підвищити оперативність та якість інформаційної роботи серед населення з питань безпечного поводження на водних об’єктах, роз’яснення правил поведінки людей на воді та надання першої медичної допомоги;
- проводити систематичний моніторинг надзвичайних ситуацій на водних об’єктах області;
- покращити рівень професійної підготовки водолазів та рятувальників рятувально-водолазних підрозділів;
- підвищити ефективність проведення пошуково-рятувальних робіт;
- зобов’язати орендарів та власників водних об’єктів визначати та створювати місця масового відпочинку населення на водах району.
6. Напрями діяльності та заходи програми
Програма спрямована на запобігання виникненню та ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій і нещасних випадків, пов’язаних із загибеллю людей на воді, шляхом забезпечення виконання заходів з організації рятування на водах, а саме:
1) запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та нещасних випадків на воді, профілактична, інформаційно-роз’яснювальна робота;
2) визначення місць масового відпочинку населення на воді, здійснення контролю за визначенням місць відпочинку на воді;
3) обстеження та підготовка пляжів, місць масового відпочинку населення на воді для використання їх у період купального сезону відповідно до Правил охорони життя людей на водних об’єктах України;
4) забезпечення готовності рятувально-водолазних підрозділів до реагування на надзвичайні ситуації на водних об’єктах району;
5) матеріально-технічне забезпечення рятувально-водолазних підрозділів;
Напрями діяльності та заходи програми за їх переліком, строками виконання виконавцями, джерелами фінансування, орієнтовними обсягами фінансування та очікуваними результатами.
№ з/п |
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) |
Перелік заходів програми |
Строк вико-нання заходу |
Виконавці |
Джерела фінансування |
Орієнтовні обсяги фінансування (вартість), тис. гривень, у тому числі: |
Очікуваний результат |
|
1. |
Зобов’язати власників та орендарів водних об’єктів визначити місця масового відпочинку |
Погодити з органами місцевого самоврядування, створити рятувальні пости. |
2015-2019 роки |
Власники та орендарі, органи місцевої влади |
Кошти власників та орендарів, місцевий бюджет |
|
Попередження нещасних випадків, створення рятувальних постів, забезпечення рятувальників рятувальними засоба-ми для охорони життя людей на воді |
|
2. |
Матеріально-технічне забезпечення служби водолазним спорядженням, плавзасобами, транспортом |
|
2015- 2019 роки |
Рятувально-водолазна служба |
Районний
бюджет |
1 етап: 2015 р.- ІІ-ІІІ етапи: 2016-2019 роки - 100 |
|
|
2.1 |
|
Оснащення рятувально-водолазним спорядженням та транспор-том |
2015-2019 роки |
Рятувально-водолазна служба |
районний бюджети |
1 етап: 2015 р .- ІІ-ІІІ етапи: 2016-2019 роки - 100 |
Придбання водолазних апаратів - 4 шт., гідрокостюмів – 4 шт., водолазних шерстяних костюмів -4шт., ластів - 2шт., масок - 2шт. |
|
|
Всього: |
|
2015- 2019 роки |
|
районний бюджети |
1 етап: 2015 р. - ІІ-ІІІ етапи: 2016-2019 роки - 100 |
Оплата праці працівникам служби, виплата пільгової пенсії водолазам, матеріально-технічне забезпечення. |
|
7. Координація та контроль за ходом виконання програми
Здійснення заходів покладається на виконавців, визначених у програмі. Координатором виконання заходів та головним розпорядником коштів програми визначається сектор з питань цивільного захисту районної державної адміністрації, яке забезпечує безпосередній контроль за здійсненням заходів.